صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

خبر

نشست وزیر ورزش با المپیکی‌ها
 کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز در نشست صمیمی با ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس گفت و گو می‌کند. این جلسه از ساعت ١٠ صبح امروز در سالن آبگینه هتل المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، ورزشکاران مسافر بازی‌های المپیک پاریس و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود.


 رکوردشکنی صالحی در اسکیت
میلاد صالحی در  مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت، رکورد ماده ۱۰۰ متر ایران را شکست. او در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا با ثبت حد نصاب ۹.۵۶۶ ثانیه زودتر از بقیه اسکیت‌بازان خط پایان را رد کرد و با قهرمانی رکورد ملی این ماده را هم جابه‌جا کرد.


موحد رکورد فیروزجا را شکست
سینا موحد شطرنج باز ۱۴ساله با  استادبزرگی رکورد علیرضا فیروزجا را شکست. ستاره نوجوان شطرنج ایران پس از قهرمانی در مسابقات بین‌المللی باکو و با گرفتن نورم‌های لازم استادبزرگ شطرنج شد، درحالی که  با ۱۴ سال و یک ماه سن رکوردی  تاریخی ثبت کرد و تبدیل به نخستین شطرنج‌باز ایرانی شد که در این سن در لیست استاد بزرگ ها قرار گرفت. در تاریخ شطرنج ایران نزدیک‌ترین فرد به سینا موحد، علیرضا فیروزجا بود که با سن ۱۴ سال و ۸ ماه این عنوان را گرفته بود و مدتی شطرنج‌باز دوم جهان شد وحالا سینا موحد رکورد این شطرنج‌باز که در این سال‌ها زیر پرچم ایران بازی نمی‌کند را با اقتدار شکست.


رئیس فدراسیون جهانی تنیس در تهران
نشست شورای هم‌اندیشی فدراسیون جهانی تنیس با حضور رئیس فدراسیون جهانی، نخبگان تنیس و رئیس فدراسیون ایران برگزار شد.
 داود عزیزی رئیس فدراسیون ایران به دعوت دیوید هگریتی رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در جلسه شورای هم‌اندیشی به انگلیس رفت. عزیزی در حاشیه نشست شورای هم‌اندیشی فدراسیون جهانی با محمدحسن لاچینانی و عادل برقعی ۲داور ایرانی در رقابت‌های تنیس ویمبلدون هم دیدار کرد. او همچنین با علی نیلی یکی از داوران برجسته و مطرح داوری تنیس ایران و جهان نیز دقایقی به گفت‌وگو نشست. دیدار با رئیس فدراسیون جهانی و دعوت از دیوید هگریتی برای سفر به ایران یکی دیگر از برنامه‌های عزیزی بود که با استقبال رئیس فدراسیون جهانی قرار شد این سفر در سال ۲۰۲۵ انجام شود. نشست با رئیس کنفدراسیون تنیس آسیا نیز یکی دیگر از برنامه‌های رئیس فدراسیون بود که طی آن در خصوص را‌هکارهای توسعه و ارتقای دانش فنی تنیس کشورمان بحث و تبادل نظر شد.
 

تیم بسکتبال زیر 18 سال
 در مسیر عراق
تیم زیر ۱۸ سال بسکتبال ایران برای حضور در رقابت‌های وابا راهی عراق شد. این تیم با ترکیب محمدمهدی حیدری، امیرحسین پرند، امیرمهیار کرامتی، ایمان والی‌زاده، سالار طاهری، مجید اعلایی خسروشاهی، پدرام فلاح، بنیامین محمدی، رادین علیزاده، سهیل کریمی، محمدمهدی جلالی و امیرحسین عبیدی مسافر عراق شدند تا زیر نظر سرجان ایوانوویچ در رقابت‌های انتخابی کاپ منطقه غرب آسیا (وابا) با یمن و عراق بازی ‌کنند. این رقابت‌ها از فردا شروع می‌شود.
 

رباطی در جمع ۳۲ بدمینتون‌باز برتر
زهرا رباطی دختر بدمینتون‌باز ایران با شکست رقیب سنگاپوری‌اش به جمع ۳۲ بدمینتون‌باز برتر گرندپریکس اندونزی صعود کرد. گرندپریکس جوانان بدمینتون یونکس سانرایز پمبانگونان جایارا ۲۰۲۴ به میزبانی شهر جاکارتا در اندونزی درحال برگزاری است که زهرا رباطی دختر بدمینتون‌باز ایرانی مقابل سنگاپور به میدان رفت و با شکست رقیبش به مرحله بعد صعود کرد تا در مرحله بعد به مصاف بدمنیتون‌باز اندونزی میزبان برود.


پاراوزنه برداری اردونشین شد
هفتمین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و توان‌یابان از فردا در تهران آغاز می‌شود .در این اردوی هفت روزه محسن بختیار، احمد امین‌زاده، امیر جعفری، علی‌اکبر غریب‌شاهی، روح‌الله رستمی و سیدحامد صلحی‌پور ملی‌پوشانی هستند که زیر نظر کادرفنی به تمرین می‌پردازند.
 

محلات میزبان کمانداران شد
هفتمین اردوی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان برای  بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز  محلات آغاز می‌شود .غلامرضا رحیمی، علی سینا منشازاده، هادی نوری، سمیه رحیمی، فاطمه همتی و محمدرضا عرب‌عامری کمانداران اردونشینی  هستند که تمرینات خود را زیر نظر میلاد وزیری سرمربی تیم ملی، زهرا شمس و مجید احمدی مربیان تیم تا 31 تیرماه انجام می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی