صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

هوشمندسازی همه دستگاه‌های اجرایی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهل‌ و هفتمین گزارش ۱۰۰۰ روز خدمت دولت سیزدهم، تشکیل مرکز توسعه فناوری اطلاعات در بالاترین سطح همه دستگاه‌ها و همچنین تصویب قانون الزام دستگاه‌ها به پیوستن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از جمله اقدامات دولت سیزدهم  برشمرد. عیسی زارع‌پور ادامه داد: برای شکل‌گیری دولت هوشمند ابتدا زیرساخت‌های لازم با پیگیری شهید جمهور فراهم شد. وی اظهار داشت: بیش از 5 هزار خدمت و مجوز دولتی و صنفی از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در حال ارائه است و بیش از 500 خدمت هم به صورت هوشمند یعنی بدون مراجعه حضوری و ارسال مدرک و در لحظه ارائه می‌شود.

فعال‌سازی 5G گوشی‌های سامسونگ
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: تا پایان سال‌جاری میلادی شبکه 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران فعال خواهد شد.
 امیر محمدزاده لاجوردی افزود: شرکت سامسونگ ۲۹ خرداد ماه با ارسال نامه‌ای به این سازمان، از پشتیبانی تدریجی گوشی‌های سامسونگ به منظور استفاده از خدمات 5G شبکه تلفن همراه ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داده است.

تجهیز اورژانس به دستگاه احیای نوزادان
یک شرکت دانش‌بنیان با بومی‌سازی تی پیس احیای نوزاد، امکان تجهیز اورژانس به این دستگاه را فراهم کرد.
به گزارش ایسنا، مسعود سلیمانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تمرکز تحقیقاتی این شرکت را تولید تجهیزات تنفسی نوزادان، بویژه دستگاه‌های احیا و مخلوط‌ کننده هوا و اکسیژن دانست و گفت: تمامی قطعات این دستگاه‌ها توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده‌اند و این موضوع، سهولت تعمیر و قیمت بسیار مناسب‌تر این دستگاه‌ها را نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی به دنبال داشته است.

اعزام تیم روباتیک دانش‌آموزی به پکن
سرپرست تیم روباتیک دانش‌آموزی کشور از اعزام این تیم به پکن برای شرکت در رقابت‌های جهانی روباتیک و حضور در ۵ لیگ خبر داد. نادر نوبخت گفت: تیم ایران متشکل از ۴۸ دانش‌آموز منتخب از استان‌های تهران، فارس، گیلان، خراسان و البرز، ۱۴ مرداد راهی شهر پکن می‌شود تا با تیم‌هایی از ۳۱ کشور دنیا رقابت کند. وی با اشاره به اینکه این مسابقات از ۱۸ مرداد آغاز می‌شود، یادآورشد: تیم ایران در دوره قبل در لیگ جنگجوی هوشمند رتبه سوم و در لیگ تحلیل داده مقام دوم را کسب کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی