از گوشه و کنار ایران

2 کشته در انفجار خانه‌ای در اهواز
انفجار گاز در یک ساختمان چهار واحدی واقع در کیانشهر اهواز 2 کشته و 8 مصدوم برجا گذاشت.
شاپور باقری، رئیس هلال احمر اهواز گفت: این حادثه ساعت 6 بعدازظهر یکشنبه در خیابان مریم ۴ کوی کیانشهر اهواز به وقوع پیوست و یک مجتمع چهار واحدی و یک خانه ویلایی دچار تخریب شد و ۳۰ خانه در اطراف محل حادثه نیز خسارت دیدند. در پی این حادثه ۲ نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند و آواربرداری تا پاسی از شب ادامه داشت. در این عملیات ٢٠ نفر از نجاتگران دوره دیده متخصص در آوار‌برداری به کارگیری شدند.
نخستین بررسی‌ها نشان داد این حادثه در پی نشت گاز رخ داده است، اما علت قطعی آن پس از پایان عملیات اعلام خواهد شد.
 
قتل سهوی در باغ دزفول
مرد جوان که در یکی از باغ‌های شهر دزفول مرتکب قتل شده و فرار کرده بود پس از دستگیری مدعی شد سهوی مرتکب قتل شده است.
سرهنگ روح الله یاری‌زاده، فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: با اعلام خبر قتل مردی جوان با سلاح جنگی در یکی از باغات شهرستان دزفول و متواری شدن متهم از صحنه جرم، موضوع دستگیری متهم فراری به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی شمس‌آباد دزفول موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی و اخذ نیابت قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی وی را در کمتر از 24 ساعت در مخفیگاهش دستگیر کنند.
وی ضمن اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلاش به کار رفته در قتل، تصریح کرد: متهم در تحقیقات به قتل اعتراف اما شلیک گلوله را سهوی اعلام کرد.

کشف جسد پسر گمشده در اطراف معدن قلعه زری
نجاتگران هلال احمر جسد پسر گمشده‌ای را پس از ۳۶ ساعت عملیات جست‌وجو در اطراف معدن قلعه‌ زری و معدن حنار پیدا کردند.
محمد ولی‌زاده، رئیس جمعیت هلال احمر خوسف گفت: ساعت ۱۳:۳۰ شنبه طی تماس مرکز هماهنگی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با کشیک جمعیت هلال احمر خوسف، ناپدید شدن یک جوان در روستای علی‌آباد زارعین سرچاه عماری شهر ماژان اعلام شد. پس از هماهنگی‌های لازم یک تیم عملیاتی هلال احمر از پایگاه جاده‌ای بین شهری ماژان به محل حادثه اعزام و نجاتگران این جمعیت توانستند پس از ۳۶ ساعت تلاش، ظهر ۳۱ تیر پیکر بی‌جان پسر جوان را در اطراف معدن قلعه زری و معدن حنار پیدا کنند. علت این حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

شلیک مرگبار به کارگر هنگام انسداد چاه غیرمجاز
 مالک یک حلقه چاه غیرمجاز در روستای چالاکی شهرستان قوچان وقتی متوجه شد که مأموران قصد دارند چاه او را مسدود کنند با شلیک گلوله یک کارگر را به قتل رساند.
حسن همتی‌فر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران با تأیید این خبر عنوان کرد: روز یکشنبه مقرر بوده تا مأموران امور آب به همراه مأموران انتظامی و تعدادی کارگر یک حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کنند، اما مالک چاه ممانعت کرد و به دلیل ناراحتی از انسداد چاه با یک قبضه اسلحه دولول به سمت کارگران تیراندازی و تیر به بالای قلب یک کارگر اصابت کرد که پس از انتقال وی به بیمارستان جان باخت.

آتش سوزی در انبار کپسول‌های گاز
 انفجار یک کپسول گاز در انبار نگهداری کپسول‌های گاز منجر به آتش‌سوزی مهیب و مجروح شدن یک نفر شد.
 محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این حادثه در محل نگهداری کپسول‌های گاز ۱۱ کیلویی و کپسول هوا در خیابان کشاورزی انتهای خیابان باغ فردوس اتفاق افتاد. در این حادثه شاهد حریق و انفجار کپسول‌های گاز مایع ۱۱ کیلویی بودیم و یک نفر دچار سوختگی درجه ۲ شده که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد. در این انبار حدود ۲۸۰ کپسول وجود داشته که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان فقط یک کپسول دچار حریق و انفجار شد.
 
قتل کارگر میوه فروشی با اسلحه شکاری
مرد جوان که با اسلحه شکاری کارگر مغازه میوه فروشی را کشته بود با تلاش پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «حسین اکبرپور»، فرمانده انتظامی استهبان در تشریح خبر گفت: سی‌ام تیر، در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در شهر «ایج» استهبان، بررسی موضوع برای شناسایی ضارب در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند مقتول جوانی 19 ساله بوده که در مغازه میوه‌فروشی کار می‌کرده اما توسط فردی ناشناس با سلاح گرم به قتل رسیده است. مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از 24 ساعت متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی دولول را نیز از وی کشف کنند. متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این جنایت اختلاف شخصی و تسویه حساب عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی