صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

پزشکیان در جمع اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های انتخاب دولت چهاردهم:

آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم


 
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، در همایش اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های انتخاب دولت چهاردهم که با۴۵۰ عضو کارگروه‌های شورای راهبری تشکیل شد، حضور یافت و در سخنانی عنوان کرد: آنچه که برای بنده و هر کسی که در این مملکت زندگی می‌کند شاخص بوده، رضایت مردم است و وظیفه داریم به مردم توجه کنیم. اگر بخواهیم دولتی تشکیل دهیم باید خدمتگزار همه مردمی باشیم که در این ممکلت زندگی می‌کنند، باید کاری کنیم که از ما راضی باشند و احساس نکنند ما آمدیم که بر آنها ریاست کنیم. وی ادامه داد: ما آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم، آمدیم که بی‌عدالتی‌ها و حق‌کشی‌هایی را که شکل گرفته، حذف کنیم و حق را به حق‌دار برسانیم. وی ادامه داد: امام علی(ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشت بر رضایت مردم تأکید کرد و گفت، عمل صالح نزد من رضایت مردم است. اینکه مردم پشت سر ما چه خواهند گفت، دلیل بر این است که عمل ما درست است یا اشتباه. در نتیجه باید کاری کنیم که مردم نگویند اینها دروغ گفتند و فقط وعده دادند. برای خدمت به ابزاری نیاز داریم که با آن بتوانیم حق را به حق‌دار برسانیم. باید بتوانیم شاخص‌های درست را در نظر بگیریم. علت وضعیت فعلی این است که ما در کشور بر اساس نظم و تخصص افراد را جایگزین نکردیم.
پزشکیان با انتقاد به نبود احزاب، تصریح کرد: ما به توسعه اجتماعی نرسیده‌ایم. اگر به توسعه اجتماعی رسیده بودیم و احزاب و افرادی با رزومه خوب داشتیم، می‌توانستیم از میانشان افرادی را انتخاب کنیم؛ در نتیجه به دلیل عدم توسعه‌یافتگی اجتماعی مجبور هستیم طبق شاخص‌هایی تصمیم بگیریم و افرادی را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند.
 
راه سختی در پیش است
 پزشکیان در سخنان پایانی خود در خصوص حضور تمام افراد در صحنه، گفت: راه سختی در پیش است و بنده به تنهایی نمی‌توانم این راه را بروم و باید کاری کنیم همه مردم به صحنه بیایند. اگر ما مدیر هستیم باید کاری کنیم که مشتری‌های داخلی و خارجی را راضی کنیم. وظیفه بنده هم جلب رضایت مردم است. بنده در این رضایتی که می‌خواهم جلب کنم برایم مذهبی و غیرمذهبی، چپ و راست و سیاه و سفید فرقی نمی‌کند. بنده مسئول پاسخگویی به کسی هستم که به اداره بنده مراجعه کرده و وظیفه دارم پاسخ حق بدهم. اگر ادارات، بیمارستان‌ها و مدارس ما جواب مشتری را به گونه‌ای بدهند که آن را راضی کند، بقیه آن ۵۰ درصد پای صندوق رأی می‌آیند و زمانی که بنده برایشان قیافه بگیرم پای صندوق نمی‌آیند.
ابراز تمایل نخست‌وزیر ژاپن به توسعه روابط با ایران
وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن گفت‌وگویی تلفنی با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران داشته است. در این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگو نخست‌وزیر کیشیدا قصد خود برای همکاری به منظور توسعه بیشتر روابط ژاپن-ایران، مبتنی بر روابط دوستانه دیرینه با ایران را منتقل کرد.
وزارت امور خارجه ژاپن گفت، طرفین درباره وضعیت غرب آسیا نیز تبادل نظر کردند و نخست‌وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که ایران نقش سازنده‌تری در زمینه صلح و ثبات این منطقه و توسعه همکاری با جامعه بین‌المللی ایفا کند. طرفین درباره مسأله هسته‌ای ایران نیز تبادل نظر کردند.
در این بیانیه مطرح شد که نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور منتخب ایران با تداوم تماس‌ها با یکدیگر موافقت کردند.
تأکید رئیس‌جمهور قزاقستان بر تقویت بیشتر روابط  دوجانبه با ایران
قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران هم در یک تماس تلفنی که به ابتکار توکایف انجام شد، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
توکایف در این گفت‌وگوی تلفنی به پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت و برای او در این سمت آرزوی موفقیت کرد.
دو طرف در اظهارات خود بر تعهدشان برای تقویت بیشتر روابط  دوجانبه قزاقستان و ایران تأکید کردند. توکایف و پزشکیان همچنین وضعیت کنونی و چشم‌انداز توسعه همکاری‌ها میان تهران و آستانه را در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل‌ونقل، لجستیک، فرهنگی و بشردوستانه بررسی کردند.
طرفین در این گفت‌وگو درباره مسائل مهم در دستور کار منطقه‌ای و بین‌المللی توجه خاص نشان دادند و تبادل‌نظر کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی