صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ پایان یافت
رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناو موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران «سپر» پایان یافت.
در این رژه، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوهای موشک‌انداز «سپر»، «پیکان»، «جوشن»، دو فروند بالگرد ۲۱۲ AB و شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید بصیر»، شناورهایی از دریابانی فرماندهی انتظامی کل کشور و همچنین شناور ۴۵ SB روسیه حضور یافته و نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان ناظر بر مراحل مختلف این رزمایش نظارت داشتند.

آخرین پیگیری‌ها برای آزادی «محمدرضا نوری»
علیرضا بیگدلی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه درمورد آخرین پیگیری‌ها برای آزادی «محمدرضا نوری» شهروند بازداشت شده ایران در عراق اظهار کرد: برای آزادی محمدرضا نوری که در عراق در بازداشت است، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی سفیر ایران در عراق انجام شده است و در مرکز، ملاقات‌های متعددی با خانواده ایشان داشته‌ایم. من خودم سه‌بار با پدر این زندانی دیدار داشتم و امور مربوط به آزادی ایشان در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: دولت عراق همکاری‌هایی را در زمینه رسیدگی به وضعیت ایشان داشته و حتی اجازه دادند پزشک به داخل زندان ببریم تا مشکل پیش آمده برای ایشان در حوزه سلامت برطرف ‌شود. بیگدلی تأکید کرد: دولت عراق در ارتباط با وضعیت ایشان وعده‌هایی دادند و امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادی این شهروند ایرانی باشیم. سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم عنوان کرد: وزارت امور خارجه به‌جد پیگیر پرونده محمدرضا نوری است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادی این شهروند ایرانی باشیم.
محمدرضا نوری با گذرنامه رسمی و هویت حقیقی به عراق سفر کرده و میهمان این کشور بوده که در حمله وحشیانه نیروهای امریکایی به محل اقامتش در بغداد، به مقصد مقر استخبارات ربوده شد و اکنون نزدیک به ۵۰۰ روز است که اسیر است.
 
مقابله سپاه با هرگونه شرارت‌ دشمن برای ناامن‌سازی مرزها
‌سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه با توجه به فراز و نشیب‌ها در امنیت دنیا و اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران، ناامن‌سازی منطقه و بویژه مرزهای کشورمان در دستور کار دشمن قرار دارد، گفت: در زمان حاضر مشکل خاصی در مسائل مرزی و امنیتی نداریم، اما قاطعانه روند تقویت و تحکیم آمادگی‌ها و به‌روزرسانی توانمندی‌ها برای مقابله با شرارت‌های سازمان‌یافته دشمن برای ناامن‌سازی مرزها را ادامه می‌دهیم.

حضور ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس در مراسم تحلیف قطعی شده است
مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون 5 رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این فهرست در حال تکمیل شدن است و تا زمان برگزاری مراسم تحلیف قطعاً تعداد رؤسای‌جمهور، رؤسای مجلس، معاونان و سایر مسئولان کشورهای دعوت شده تغییر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه:
رفت و آمد اشخاص و دولت‌ها در امریکا برای ما اهمیتی ندارد
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمد و رفت اشخاص و دولت‌ها در امریکا فی نفسه اهمیتی ندارد و آنچه اهمیت دارد این است که آنها چندین دهه است که سیاست خصمانه‌ای علیه ایران دارند و آنچه می‌تواند فضای مناسبات را تعییر دهد، تغییر در سیاست و رویکرد امریکا نسبت به ایران است. وی گفت: آنچه برای ایران اهمیت دارد بازگشت مسئولانه امریکا به برجام است. آن طرفی که به همه تعهداتش پایبند بود، ایران است و دیگر طرف‌ها باید به انجام تعهدات خود بازگردند.

جستجو
آرشیو تاریخی