جاساز 150 کیلو تریاک در قطار باری لو رفت

گروه حوادث / مرد قاچاقچی که همراه با 150 کیلوگرم تریاک در یک کانتینر قطار باری مخفی شده بود، با رصد اطلاعاتی مأموران معاونت مبارزه با مواد مخدر پلیس راه‌آهن دستگیر شد.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: مأموران معاونت مبارزه با مواد مخدر پلیس راه‌آهن با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، از بارگیری مواد مخدر داخل قطار باری در سوزن خروجی اسکله شهید رجایی و انتقال به یکی از استان‌های مرکزی کشور مطلع شدند. با شناسایی افراد مرتبط با قطار از جمله رئیس قطار و لکوموتیوران و بررسی بارنامه‌های واگن‌های متصل برای مشخص شدن خط سیر و مقصد تخلیه بار و با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی، انجام این مأموریت در دستور کار معاونت مبارزه با مواد مخدر پلیس راه‌آهن کشور قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تدابیر حاصله برای متوقف کردن این قطار، گفت: در نهایت قطار باری موردنظر در ایستگاه کاشان متوقف و به‌منظور پیشگیری از درز اطلاعاتی و ایجاد نشدن حساسیت درخصوص رصد کانتینرهای باری موردنظر، طرح پلیسی توسط مأموران پلیس راه‌آهن کاشان اجرا شد. پس از بررسی ۵۶ کانتینر این قطار باری، در کانتینر انتهایی ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک نفر که داخل کانتینر مخفی شده بود به همراه یک دستگاه GPS شناسایی و دستگیر شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در عملیات دیگری نیز مأموران با استفاده از اشرافیت اطلاعاتی به یکی از مسافران قطار مسیر زاهدان به تهران مظنون شدند و با رعایت حقوق شهروندی نسبت به هدایت این مسافر به گیت بازرسی اقدام کردند. کارکنان این پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضایی و بازرسی کامل وسایل همراه مسافر دستگیر شده مقدار ۲۰ کیلو و۴۱۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای داخل چمدان وی جاساز شده بود، کشف کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی