حوادث جهان

مسمومیت میهمانان یک جشن هندی
 حدود ۱۳۰ زن و کودک هندی به دلیل مسمومیت غذایی در یک جشن در بیمارستان بستری شدند.به گزارش ایندیا تودی، مقامات این کشور گفتند که مردم در جریان جشن مذهبی هندوها به نام جانمشتامی در شهر فراه در ولسوالی ماتوره، غذاهای سرخ کرده مصرف کرده و قربانیان پس از خوردن این غذاها علائمی مانند استفراغ، سرگیجه و لرز پیدا کردند. شایلندرا کومار سینگ، قاضی منطقه ماتورا گفت: همه بیماران در وضعیت پایداری هستند.
تیمی برای شناسایی علت مسمومیت تشکیل و به این تیم دستور داده شده است که مغازه‌های تأمین‌کنندگان مواد خوراکی این جشن را پلمب کنند.سینگ گفت: اقدام شدید علیه کسانی که مجرم شناخته شوند اتخاذ خواهد شد.
 
 ناپدید شدن سرنشینان ۲ قایق در مرکز فیلیپین
 گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرد پس از غرق شدن دو قایق موتوری در سواحل استان رومبلون در مرکز فیلیپین، حداقل ۱۰ نفر ناپدید شدند.به گزارش شینهوا، ستوان گارد ساحلی «جان لارنس بانزوئلا»، فرمانده ایستگاه در استان آکلان، گفت که این دو قایق، جزیره بوراکای، یک استراحتگاه ساحلی مشهور جهانی در شهر مالایی در استان آکلان را حدود ساعت ۴ صبح ترک کردند. قایق‌ها به سمت غرب در کالویا، یک شهر جزیره‌ای در استان آنتیک در حرکت بودند که امواج قدرتمند موجب غرق شدن قایق‌ها در سان خوزه، شهری جزیره‌ای در رومبلون شد. یکی از قایق‌ها حامل ۱۴ سرنشین و دیگری ۶ سرنشین داشت که 10 نفر نجات پیدا کردند.او گفت مسافران قایق که همگی ساکنان شهر کالویا هستند، آخر هفته را در جزیره بوراکای سپری کرده بودند.
 
رانش زمین در ژاپن 4 ناپدید داشت
 در پی رانش زمین به دلیل بارش شدید باران و با نزدیک شدن طوفان به کشور ژاپن، ۴ نفر ناپدید شدند.به گزارش شینهوا، این حادثه حوالی ساعت ۱۰:۱۰ شب به وقت محلی در شهر گاماگوری رخ داد. خدمات اورژانس محلی تماسی از یک زن دریافت کرد که گزارش داد خانواده‌اش زیر گل و لای و آوار مدفون شده‌اند.مقامات محلی گفتند تماس‌گیرنده که زنی حدوداً ۴۰ ساله بود، بلافاصله پس از این حادثه نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. با این حال چهار عضو دیگر خانواده از جمله یک زوج ۷۰ ساله، یک زن ۴۰ ساله و یک مرد ۳۰ ساله ناپدید شده‌اند. همچنین رانش زمین خانه چوبی دو طبقه در منطقه کوهستانی شهر را ویران کرد.
 
انفجار لاستیک بوئینگ، جان دو نفر را گرفت!
در پی انفجار لاستیک چرخ یک فروند هواپیمای «بوئینگ» در فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا، دو کارگر بخش تعمیر و نگهداری جان باختند!
به گزارش راشاتودی، انفجار لاستیک هواپیمای بوئینگ ۷۵۷-۲۳۲ که متعلق به خطوط هوایی «دلتا ایرلاینز» بود، «باعث پرتاب یک قطعه فلزی شبیه موشک» شد و دو کارگر در دم جان باختند. همچنین یکی دیگر از افراد حاضر در محل حادثه با جراحت شدید راهی بیمارستان شده است.شرکت هواپیماسازی بوئینگ در سال‌های اخیر به علت نقص‌های فنی مختلف که به چندین و چند حادثه مرگبار منجر شده، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.
 
۲۵ نفر در سیل مرگبار یمن کشته شدند
در پی وقوع سیل ناگهانی در استان المحویت در شمال‌غربی یمن، حداقل ۲۵ نفر کشته شدند.به گزارش شینهوا، سیل‌های ناگهانی در المحویت که بیش از ۲۴ ساعت باران شدید به همراه داشت، باعث فرو ریختن 3 سد شد و ده‌ها خانه را در منطقه ملهان با خود برد. این منبع گفت عملیات امداد و نجات در جریان است زیرا چندین روستا هنوز ناپدید هستند.به گفته مقامات بهداشتی محلی، در اوایل ماه جاری باران‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های شمالی جان ۴۵ نفر را گرفت و به بیش از ۱۲۰۰۰ خانه خسارت وارد کرد.
 
ریزش پل بزرگ در گجرات هند
بارش‌های شدید باران در ایالت گجرات در غرب هند، حداقل چهار کشته و هفت ناپدید داشت.به گزارش ایندیاتودی، بر اساس گزارش اداره هواشناسی هند، از دوشنبه تا سه‌شنبه مناطق مختلف گجرات بارندگی قابل‌توجهی داشته و یک پل عظیم در ایالت گجرات هند بر اثر بارش شدید باران فرو ریخته است.
الوک کومار پاندی، کمیسر امداد ایالتی، به نقل از رسانه‌های محلی گفت: از روز دوشنبه در مجموع چهار مورد مرگ گزارش شده است.۷ نفر پس از اینکه تراکتوری که با آن سفر می‌کردند در گذرگاهی پر از آب در منطقه موربی با سیل برده شد، ناپدید شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۷ نفر در تراکتور بودند، اما ۱۰ نفر خارج شدند و هفت نفر را سیل با خود برد.مقامات گفتند که رودخانه ویشوامیتری که از وادودارا می‌گذرد، باعث آبگرفتگی شدید در مناطق مسکونی و کم‌ارتفاع شده و طغیان آب بر حرکت وسایل نقلیه نیز تأثیر گذاشته است.
  
 واژگونی مرگبار اتوبوس در آفریقای جنوبی
 تصادف مرگبار و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان «لیمپوپو» در شمال آفریقای جنوبی به جان باختن دست‌کم ۱۰ نفر منجر شد.به گزارش «سیتیزن»، ویولت ماتی، عضو شورای سازمان حمل‌و‌نقل و امنیت جاده‌ای لیمپوپو گفته است قربانیان که از ژوهانسبورگ به زیمبابوه در حرکت بودند، در بزرگراهی نزدیکی منطقه ماکادو جان باخته و مصدوم شدند.به گفته وی، تمام قربانیان این سانحه اتباع خارجی بودند و بیش از ۳۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند که حال ۱۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.به گفته ماتی، علت این حادثه سرعت بالای اتوبوس در میدان بوده و راننده قادر به کنترل آن نشده و همچنین راننده اتوبوس تازه‌کار بوده و با جاده آشنا نبوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی