با دستور فرمانده فراجا

فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد

گروه حوادث/فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با دستور فرمانده کل انتظامی کشور به سبب عدمِ نظارت کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.
 مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس لاهیجان، اعلام کرد: همان‌گونه که در اطلاعیه‌های قبلی به‌آگاهی رسانده شد فرمانده کل انتظامی کشور بر مبنای اصل پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بلافاصله پس از رخداد دردآور لاهیجان گروهی مرکب از کارشناسان زبده بازرسی کل فراجا را به محل اعزام کرد تا ابعاد حادثه را به دقت بررسی و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم لازم اعلام کنند. اینک بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسی؛ فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تسلیت مجدد و همدردی با خانواده داغ‌دیده مرحوم میرموسوی تصمیمات جدید زیر را اتخاذ و برای اجرا ابلاغ کردند:
 ۱. فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب عدم نظارت کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.
 ۲. به‌ سبب پیچیدگی موضوع، نتیجه‌گیری نهایی پیرامون علت تامه فوت مرحوم میرموسوی منوط به گزارش قطعی پزشکی قانونی است.
 ۳. خدمات شبانه‌روزی قاطبه مأموران و کارکنان متعهّد پلیس و ارائه خدمت صادقانه به مردم از مرز تا شهر و روستا، همواره مورد ستایش قرار گرفته و حادثه اخیر، اتفاقی استثنایی است و خدشه‌ای به آن وارد نمی‌آورد.
 کماکان پلیس خود را نسبت به شهروندان مسئول و ملزم به پاسخگویی دانسته و هرگز رفتار غیرمتعارف و نامطلوب را تأیید نمی‌کند.
گفتنی است روز اول شهریور امسال پسری 36 ساله به نام محمد میرموسوی پس از درگیری با چند نفر در یکی از روستاهای لاهیجان از سوی مأموران پاسگاه مربوطه دستگیر شد اما چند ساعت بعد خبر فوت وی در بازداشتگاه به خانواده‌اش اعلام شد و با توجه به وجود آثار کبودی و ضرب و جرح روی بدن وی به دستور رئیس‌جمهور و فرمانده فراجا تحقیقات برای شناسایی علت مرگ و مقصران این حادثه ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی