صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

نگرانی از مهاجرت معلمان
از خوزستان
اهواز‐مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام کمبود جدی معلم در استان خوزستان گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوای خوزستان، بیشتر همکاران دارای سابقه کار و تجربه بالا درخواست انتقالی به استان‏های دیگر دارند و تجربه‏های خود را به استان‏های دیگر منتقل می‏کنند.
عبدالله حبیبی با اشاره به اعلام نتایج برتر کنکور و جای خالی خوزستان بین رتبه‏های برتر اظهار کرد: امسال خوزستان بین 10 نفر نخست رتبه نداشته است، اما فعلاً برای اظهار نظر در این زمینه بسیار زود است و احتمالاً رتبه‏های زیر 100 داشته باشیم. نمی‏شود با مشخص شدن 10 نفر برتر، یک استان را با دیگر استان‏ها مقایسه کرد. وی افزود: یکی از مسائل مهم این است که وقتی استانی از نظر کمی مشکل جدی دارد قطعاً کیفیت آموزش هم در اولویت دوم آن استان قرار می‏گیرد؛ اکنون در استان خوزستان با کمبود جدی نیروی معلم مواجه هستیم و باید با هر روشی کلاس را پر کنیم. در این شرایط کیفیت در مرحله دوم قرار می‏گیرد، اما استانی که مشکل کمبود نیرو ندارد بیشترین تلاش خود را بر کیفیت‏بخشی و توانمندسازی معلمان می‏گذارد.

بارگذاری بیش از حد جمعیت
در شرق البرز
کرج‐رئیس سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی استان البرز گفت: بارگذاری جمعیت در شرق استان بالاست، بنابراین باید در این بخش از ساخت‏و‏سازها جلوگیری کنیم و بارگذاری فعالیت‏های صنعتی و کشاورزی را به غرب استان انتقال دهیم.
توحید شیریزاد درخصوص نیازهای حوزه مسکن اظهار کرد: طبق قانون، برای جبران کسری و ناترازی مسکن، سالانه باید یک میلیون خانه جدید در کشور ساخته شود. در این راستا ساخت حدود 104 هزار واحد تکلیف استان البرز است. وی افزود: در استان البرز بازار مسکن یک بازار کششی است و تقاضای زیادی دارد. بنابراین یکی از دلایل مهم بالا‏رفتن اجاره و قیمت مسکن در استان، همین موضوع است. از طرف دیگر، استان با برخورداری از ویژگی‏هایی نظیر ظرفیت اشتغال، نزدیکی به پایتخت و امکانات، جمعیت بالایی را به خود جذب می‏کند و این باعث افزایش تقاضای سکونت و مسکن در البرز شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی