صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

حکم فیلتر شبکه ایکس در برزیل
یک قاضی دادگاه عالی در برزیل روز جمعه دستور «تعلیق فوری» شبکه اجتماعی ایکس در این کشور را صادر کرد.‌ این دستور پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی دادگاه برای تعیین و شناسایی یک نماینده قانونی در برزیل صادر شد.
این اقدام آخرین فصل از نزاع قاضی دادگاه عالی برزیل با ایلان ماسک صاحب ایکس است. در روزهای گذشته حساب‌های مالی استارلینک ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای در برزیل نیز مسدود شده است. ماهواره‌ای که 40 درصد آن به ایلان ماسک تعلق دارد.
ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس نیز در صفحه ایکس خود به فیلتر شدن آن واکنش نشان داد و نوشت: «الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل یک دیکتاتور شرور است که نقش قاضی را بازی می‌کند.»

حضور پر‌هزینه اسرائیل برای ماندن در غزه
شبکه کان رژیم اسرائیل از مطرح شدن زمزمه‌هایی مبنی بر اختلاف در بین صهیونیست‌ها برای مسأله و حضور نظامی در غزه حتی بعد از جنگ، خبر داد. بنا بر گفته این شبکه اسرائیلی، مسئولان امنیتی این رژیم با ایده تحمیل حکومت نظامی بر نوار غزه مخالف هستند؛ چرا که معتقدند هزینه اجرای این طرح بالغ بر 20 میلیارد شِکل در سال خواهد بود و این، علاوه بر 400 شغل جدیدی است که باید در ارتش اسرائیل ایجاد شود.
بر اساس این گزارش، این برآورد بودجه صرفاً برآورد هزینه برای اداره این منطقه است و مسأله بازسازی زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس و راه‌ها و غیره و نیز زیرساخت‌ها برای حکومت نظامی به همراه ایجاد پایگا‌ه‌ها در غزه را شامل نمی‌شود.
از نظر نظامی نیز اداره غزه منجر به وارد کردن آسیب جدی به مسأله دفاع از اسرائیل خواهد شد؛ چرا که منجر به کاهش نیروهای آماده به خدمت و افزایش دامنه خدمات نیروهای ذخیره خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی