صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

زلنسکی به دنبال جلب حمایت 
جهان جنوب

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست چند روز پیش که با «نارندرا مودی» به دنبال سفر این نخست‌وزیر هند به کشورش داشت، پیشنهاد برگزاری اجلاسی با میزبانی هند با موضوع پایان دادن به جنگ با روسیه را مطرح کرد.
زلنسکی در تلاش برای برگزاری یک اجلاس دیگر با موضوع پایان دادن به جنگ با روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال‌جاری در ایالات متحده است که در ادامه اجلاس قبلی در ماه ژوئن به میزبانی سوئیس خواهد بود و می‌خواهد تا حمایت کشورهای بلوک «جهان جنوب» (کشورهای در حال توسعه) را جلب کند.
بلومبرگ مدعی است اوکراین بررسی می‌کند اجلاس تکمیلی برای اجلاس ماه ژوئن در سوئیس را به میزبانی یک کشور متعلق به بلوک «جهان جنوب» و «به ویژه هند» برگزار کند.

 

ادعای اردوغان:
قدس را تنها نمی‌گذاریم

رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی و تحویل پرچم آکادمی نظامی در دانشگاه دفاع ملی این کشور گفت: کشورش نمی‌تواند به قدس و فلسطینی‌ها پشت کند چرا که اجداد آنها چهار قرن در فضای صلح، رفاه و آرامش بر بیت‌المقدس حکومت می‌کردند.
اردوغان همچنین به مسأله فلسطین اشاره و تأکید کرد: چگونه می‌توانیم چشمان خود را بر سرزمین‌های فلسطینی که مصطفی کمال آتاترک برای جلوگیری از تماس کفش دشمن با آنها جنگید، ببندیم؟ چگونه می‌توانیم گوش خود را روی فریاد برادران فلسطینی که اسرائیل از ۱۱ ماه قبل علیه آنها نسل کشی می‌کند، ببندیم؟

جستجو
آرشیو تاریخی