صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هشت - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هشت - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

شکسته شدن رکورد تشرف روزانه
به حرم رضوی
مشهد- همزمان با روزهای پایانی ماه صفر، حدود هفت میلیون زائر به شهر مشهد مقدس مشرف شده و رکورد تشرف روزانه به حرم مطهر رضوی را با یک میلیون و 658 هزار نفر طی 24 ساعت جابه‌جا کردند.
«رضا خوراکیان» مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر گفت: همزمان با سالروز شهادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، مجموعه هیأت‌های عزاداری از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی حضور یافته و به عزاداری پرداختند. امسال نیز به رسم سال‌های گذشته، بانوان مشهدی در سالروز شهادت امام رضا(ع) در مراسم رویداد حماسی-تاریخی زنان نوغان حضور یافتند و با شاخه‌های گل به سمت حرم رضوی حرکت کردند. «پوریا محمدیان‌یزدی» معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: در روز شهادت حضرت امام رضا(ع) ثبت یک میلیون و ۵۷۰ هزار سفر از طریق خطوط اتوبوسرانی ثبت شد. همچنین در سه روز پایانی ماه صفر سال‌ جاری، سه میلیون و ۶۷۵هزار و ۹۸۶ سفر از طریق ۱۷۳۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی صورت گرفت. وی افزود: طبق آمار، در پنج روز آخر ماه صفر، دو میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۲۷ سفر از طریق خطوط مترو انجام شد.
 
تأمین سوخت غرب مازندران از گیلان
ساری- به دنبال ورود بی‌سابقه مسافران به غرب مازندران و کمبود سوخت در این استان، تانکرهای سوخت از استان گیلان وارد شهرستان تنکابن شد.
«سید شمس‌الدین حسینی» نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین سوخت بنزین در غرب مازندران، اظهار داشت: حجم زیاد مسافران این منطقه را با مشکل کمبود سوخت مواجه کرده بود، از این رو با پیگیری‌های انجام شده تعداد 7 تانکر سوخت از گیلان وارد استان شد.
 وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جایگاه‌های بنزین اشباع شده است، افزود: اگر مشکل کمبود بنزین تا ۲ هفته دیگر در غرب استان حل نشود با معضلات بیشتری روبه‌رو می‌شویم. البته با پیگیری‌ها از وزارت نفت مقرر شده که سوخت مورد نیاز تا هفته دیگر از بندر نوشهر وارد شهرستان تنکابن و رامسر شود.
جستجو
آرشیو تاریخی