صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

لندن و واشنگتن در مسیر تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین

رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و انگلیس روز گذشته بر اهمیت «تداوم روند» حمایت از اوکراین تأکید کردند.
به گزارش رویترز، ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) و ریچارد مور رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) در مقاله مشترکی مدعی شدند که حمایت از جنگ اوکراین، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و وعده همکاری بیشتر در این جنگ را دادند. این دو مقام اطلاعاتی امریکا و انگلیس برای اولین بار مقاله مشترکی را در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر کردند. برنز و مور در مقاله خود مدعی شدند: سازمان‌های متبوعه دو کشور در مقابل روسیه و اقدام ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور این کشور در حمله به اوکراین در کنار یکدیگر می‌ایستند. تداوم حمایت از اوکراین، مهم‌تر از همیشه است. پوتین در نابودی سرزمین و استقلال اوکراین موفق نخواهد شد و سازمان‌های دو کشور به حمایت اطلاعاتی از اوکراین ادامه می‌دهند.

 

الجزایری‌ها برای انتخاب رئیس ‌جمهور پای صندوق‌های رأی رفتند

مردم الجزایر روز شنبه برای انتخاب رئیس‌ جمهور جدید خود پای صندوق‌های رأی رفتند. به گزارش رسانه‌های الجزایر، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ساعت هشت صبح دیروز آغاز شد. مردم الجزایر برای یک دوره پنج ساله رئیس ‌جمهور مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
بر اساس این گزارش، در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر سه نامزد وجود دارد که «عبدالمجید تبون» رئیس ‌جمهور فعلی به‌صورت مستقل و «عبدالعالی حسانی شریف» از حزب «جامعه برای صلح» و «یوسف اوشیش» از حزب سوسیالیست الجزایر برای این دوره از انتخابات نامزد شده‌اند.
بیش از ۲۴ میلیون الجزایری واجد شرایط رأی دادن هستند که ۸۶۵ هزار و ۴۹۰ نفر از آنها در خارج از کشور حضور دارند.
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر برای الجزایری‌های خارج از این کشور دوشنبه هفته گذشته در نمایندگی‌های این کشور در خارج از الجزایر برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی