صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
دولت چهاردهم موانع پیش‌روی مادران قهرمان معلول را کاهش می‌دهد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اهتمام دولت چهاردهم بر این اساس است که زنان و قهرمانان معلول، دغدغه‌ای برای افزایش تلاش و استمرار حضور در عرصه‌های قهرمانی نداشته باشند و تلاش دارد با توسعه زیرساخت‌ها و تأمین امکانات، موانع این مسیر را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، زهرا بهروزآذر با حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) از مدال‌آوران و ورزشکاران مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس استقبال کرد و افزود: امروز ما اینجا آمده‌ایم تا به تمام ورزشکارانی که توانستند بر همه برچسب‌هایی که ممکن بود به آنها زده شود یا بر اساس پیش‌فرض‌های غالبی مورد قضاوت قرار بگیرند، چشم‌هایشان را ببندند و به خواسته قلبی و ندای قلبشان گوش کنند و بر این اساس، سال‌ها تلاش کرده و برای خود، خانواده و ایران افتخارآفرینی کنند، خیرمقدم بگوییم.
بهروز‌آذر ادامه داد: شناسایی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های جدید نه تنها به رشد فردی بلکه به رشد جمعی جامعه، ارتقای مسئولیت‌پذیری، افزایش مهارت و در نتیجه استمرار جایگاه ایران در عرصه‌های جهانی کمک می‌کند.

ارائه خدمات غیرحضوری
به ایثارگران در دفاتر قضایی
آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، روز گذشته برگزار شد. به گزارش «ایران»، مجتبی قاسمی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انعقاد این تفاهمنامه به این دلیل است که اگر ایثارگری بخواهد به قوه قضائیه مراجعه کند باید در ابتدا در دفاتر قضایی طرح دعوی کند که گاهی اوقات این مراجعات بسیار زمان‌بر و طولانی است و گاهی هم هزینه دربر دارد و شاید برخی نتوانند به دلیل مشکلات جسمی به صورت حضوری مراجعه کنند.  
قاسمی در ادامه توضیح داد: ایثارگران می‌توانند از باجه اختصاصی استفاده کنند، با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان امکان مراجعه حضوری به دفاتر را ندارند این تفاهمنامه امکان ارائه خدمات غیر حضوری برای آنها را فراهم می‌کند. همچنین در قبال ارائه خدمت این دفاتر، مقرر شد که پس از برآورد بودجه تعرفه دریافتی از ایثارگران صفر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی