از گوشه و کنار ایران

خواب‌آلودگی راننده اتوبوس حادثه‌ساز شد
خستگی و خواب‌آلودگی راننده افغانستانی و بی‌توجهی به جلو، علت برخورد اتوبوس با کامیون در شرق سبزوار بود.
سرهنگ حسین میش‌مست، فرمانده پلیس‌ راه خراسان رضوی اعلام کرد: این حادثه ساعت پنج صبح یکشنبه در ۵۰ کیلومتری شرق سبزوار رخ داد و اتوبوس حامل اتباع و مسافران افغانستانی بود که از زیارت عتبات عالیات برمی‌گشته‌اند. بنا به اعلام سیدمحمد میری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در این حادثه جاده‌ای ۵۵ مسافر اتوبوس آسیب دیدند که ۵۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده و پنج نفر به بیمارستان اعزام شدند.
 
پدر بعد از قتل دخترش تسلیم شد
 مرد سالخورده در اقدامی جنون‌آمیز دختر جوانش را به قتل رساند و خود را تسلیم پلیس کرد.
سردار «جمال سلمانی»، فرمانده انتظامی استان ایلام شامگاه شنبه از وقوع این قتل خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک درگیری در یکی از محلات شهر ایلام بلافاصله مأموران انتظامی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با حضور مأموران انتظامی شهرستان ایلام در محل حادثه مشخص شد پدری ۷۰ ساله با سلاح سرد، دختر ۳۶ ساله خود را به قتل رسانده  و محل را ترک کرده است. این مقام انتظامی اظهار کرد: جسد دختر ۳۶ ساله طی هماهنگی با مرجع قضایی برای ادامه تحقیقات تحویل پزشکی قانونی داده شد. متهم نیز پس از چند ساعت خود را به پلیس معرفی کرد، در بازجویی اولیه مأموران انتظامی مشخص شد قاتل به علت اختلاف خانوادگی دختر خود را به قتل رسانده است.

پسر کینه جو دوستش را با سنگ کشت
 راز ناپدید شدن پسر جوان بجنوردی با دستگیری دوستانش فاش و جسدش در یک گودال کشف شد.
سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: در پی اعلام ناپدید شدن پسری 28 ساله در بجنورد، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت. در روند انجام اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان مشخص شد که پسر جوان قبل از گم شدن با یکی از دوستانش در ارتباط بوده است، فرد مورد نظر توسط کارآگاهان به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شد. در بازجویی‌ها کارآگاهان دریافتند که این فرد به دلیل برخی اختلافات شخصی با ضربات متعدد سنگ، پسر جوان را به قتل رسانده و همراه یکی از دوستانش جسد را داخل یک گودال انداخته و روی جنازه را با خاک و سنگ پوشانده است. به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، وی با بیان اینکه جسد توسط کارآگاهان کشف و به پزشکی قانونی تحویل داده شد، افزود: قاتل همراه فردی که با او همکاری کرده بود، بعد از تشکیل پرونده با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
 
متهم هنگام فرار از شهر دستگیر شد
  پسر نوجوان که با چاقو جوانی را در شهرستان کاشمر به قتل رسانده بود هنگام خروج از شهر دستگیر شد.
 حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: بر اساس اظهارات متهم آنها سابقه آشنایی با یکدیگر داشتند و حوالی ساعت یک بامداد جمعه گذشته به دلیل مشاجره لفظی، توهین و فحاشی با هم درگیر شدند که پسر 18 ساله با چاقو ضربه‌ای به قلب مقتول که 26 ساله بود زده و وی را از پا درآورده است. در ادامه قاتل از کاشمر متواری شد اما با اقدامات اطلاعاتی و رصد عوامل انتظامی، به هنگام فرار به سمت مشهد در شهر تربت حیدریه و در همان روز جمعه دستگیر شد. دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: خانواده‌ها باید نسبت به رفت و آمد و رفتار فرزندان خود و همچنین همراه داشتن چاقو توسط آنان مراقبت بیشتری داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی