حوادث جهان

آتش‌سوزی یک مدرسه دخترانه در کنیا
وقوع آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه در شهر نایروبی، مرکز کنیا به سوختگی دست‌کم سه دانش‌آموز منجر شد.
به گزارش رویترز، دو روز پس از وقوع آتش‌سوزی مرگبار در یک مدرسه پسرانه ابتدایی شبانه‌روزی در نایروبی، این‌بار یک مدرسه دخترانه در این منطقه طعمه حریق شد. صلیب سرخ و پلیس کنیا اعلام کردند که این آتش‌سوزی به مصدومیت و سوختگی دست‌کم سه دانش‌آموز این مدرسه شبانه‌روزی دخترانه منجر شده است.
روز جمعه نیز در پی وقوع حریق در یک دبستان پسرانه در مرکز کنیا، دست‌کم ۲۱ دانش‌آموز جان باخته بودند. سخنگوی پلیس کنیا اعلام کرد که آتش مهار شده است اما توضیحاتی درباره علت این حریق ارائه نکرد.
 
مرگ 13 مسافر اتوبوس در برخورد با تانکر سوخت
برخورد یک تانکر سوخت با اتوبوس بین شهری در بزرگراه کاتیولا- نیاکارا در شمال ساحل عاج، دست‌کم ۱۳  کشته و ۴۶ نفر زخمی داشت. به گزارش الجزیره، منابع امنیتی روز یکشنبه اعلام کردند تانکر سوخت و اتوبوس در ۳۶ کیلومتری جنوب شهر نیاکارا با هم برخورد کردند و باعث آتش‌سوزی شدیدی شد که توسط آتش‌نشانی محلی کنترل شد.
 
4 کشته در ریزش ساختمان سه طبقه
ریزش یک ساختمان سه طبقه در شمال ایالت اوتارپرادش هند، حداقل چهار  کشته و نزدیک به ۲۰  زخمی برجا گذاشت.
به گزارش ایندیاتودی، این حادثه در منطقه حمل و نقل ناگار در مرکز ایالت لاکنو رخ داده است. تاکنون نزدیک به ۲۵ نفر از زیر آوار ساختمان فروریخته نجات یافته‌اند. همچنان بیم آن می‌رود که چند نفر زیر آوار گیر کرده باشند. مجروحان در بیمارستان محلی بستری شدند.
 
17 کشته در تصادف اتوبوس با ون
تعداد کشته شدگان تصادف جاده‌ای در ایالت شمالی اوتارپرادش هند به ۱۷ نفر رسید. به گزارش ایندیا تودی، این حادثه پس از برخورد یک اتوبوس مسافربری با یک ون در نزدیکی هاتراس، در حدود ۳۸۴ کیلومتری شمال غربی لاکنو، پایتخت اوتارپرادش، رخ داد.
یک مقام ارشد پلیس گفت: 15 مسافر از جمله چهار زن، در محل حادثه و دو کودک در بیمارستان جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب تعداد کشته‌شدگان به ۱۷ نفر رسید. حادثه بر اثر برخورد اتوبوس در هنگام سبقت گرفتن از ون رخ داد.یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتارپرادش به مقامات منطقه دستور داده است تا به خانواده هر یک از متوفیان 2 هزار و 381 دلار کمک مالی و ۵۹۵ دلار برای هر مجروح این حادثه پرداخت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی