حوادث جهان

فرود سخت هواپیمای مسافربری در اندونزی
انحراف یک هواپیما هنگام فرود از مسیر باند فرودگاهی در منطقه‌ای دورافتاده در شرق اندونزی، منجر به زخمی شدن مسافران شد.  به گزارش کانال خبری آسیا، پلیس اندونزی اعلام کرد که یک هواپیما با ۴۸ سرنشین در منطقه دورافتاده پاپوا در شرق اندونزی از مسیر باند فرود منحرف شد . این هواپیمای ATR-۴۲ متعلق به شرکت تریگانا بود که صبح دوشنبه از فرودگاهی در منطقه دورافتاده «جزایر یاپن» به سمت «جایاپورا» پایتخت پاپوا برخاسته بود اما به هنگام فرود از باند منحرف شد. این پرواز ۴۲ مسافر داشت که یک نوزاد و شش خدمه هم در هواپیما بودند . سازمان جستجو و نجات محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه تعدادی از مسافران مجروح و آسیب دیده‌اند. کشور مجمع الجزایری اندونزی سابقه ایمنی ضعیفی در حوزه هواپیمایی دارد. همچنین منطقه پاپوا پوشیده از اراضی کوهستانی است که پرواز به دلیل آب و هوای نامناسب به طور مکرر با مشکل مواجه می‌شود.

 

48 کشته در برخورد دو خودرو در نیجریه

برخورد یک تانکر سوخت با کامیون حامل مسافران و احشام در مرکز نیجریه، دست کم ۴۸  کشته برجاگذاشت. به گزارش بی‌بی‌سی، منابع محلی اعلام کردند این برخورد دقایق اولیه صبح یکشنبه به وقت محلی رخ داد و باعث انفجاری شد که هر دو خودرو را به آتش کشید. آژانس بلایای طبیعی نیجریه اعلام کرده است تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند و بر اساس گزارش‌ها، تعدادی خودروی دیگر هم در این انفجار گرفتار شدند. تصاویری که بلافاصله پس از این حادثه از محل گرفته شده است، دو خودرو را نشان می‌دهد که به طور کامل سوخته ‌و همچنین تعدادی دام تلف شده است.
پس از این حادثه، یکی از امدادگران به خبرگزاری رویترز گفت که آنها در حال تلاش برای جمع کردن اجساد و حیوانات تلف شده هستند.

 

گسترش آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا
بیش از ۱۰ هزار نفر در جنوب کالیفرنیای امریکا به دلیل گسترش سریع آتش‌سوزی، دستور تخلیه فوری گرفتند.  به گزارش بی بی سی، آتش‌سوزی «لاین» هزاران خانه، مغازه و بناهای دیگر را در شهر «سن برناردینو» در شرق لس‌آنجلس تهدید می‌کند و آتش‌نشان‌ها کانون فعالیت‌های خود را بر دور نگه داشتن آن از شهر گذاشته‌اند.
این آتش‌سوزی که از روز پنج‌شنبه آغاز شده،  به سرعت گسترده و باعث شد «گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کند. مقامات آتش‌نشانی می‌گویند بیش از ۳۵ هزار سازه از جمله خانه‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و دیگر اماکن کوچک در معرض آتش‌سوزی قرار دارند. دانشمندان گرمایش کره زمین ناشی از سبک زندگی و فعالیت انسان‌ را مسئول بخشی از این افزایش چشمگیر می‌دانند.

فرار 5 زندانی خطرناک از زندان فوق امنیتی پرتغال
پنج زندانی با جرایم سنگین روز شنبه توانستند از یک زندان فوق امنیتی در پرتغال فرار کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این پنج زندانی که شامل دو پرتغالی، یک بریتانیایی، یک آرژانتینی و یک گرجستانی بودند روز شنبه از زندان فوق امنیتی «واله ده جودوس»  در حدود ۳۰ کیلومتری شمال لیسبون فرار کردند.
به گفته سرویس زندان پرتغال، این افراد که همگی مرد بودند بین ۳۳ تا ۶۱ سال سن داشتند و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی توانستند با کمک خارجی و از طریق پرتاب نردبانی که به زندانیان اجازه می‌داد از دیوار بالا بروند از این زندان فرار کنند.
پلیس پرتغال اعلام کرده که همه نیروهای خود را برای دستگیری این افراد به کار می‌بندد و گزارش‌ها و هشدارهای لازم به نیروهای این نهاد برای یافتن هرچه سریعتر این پنج مرد صادر شده است.  سنگین‌ترین جرم‌ها را دو زندانی پرتغالی داشتند و به دلیل کارهایی چون قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های جنایتکارانه، آدم‌ربایی و سرقت در حال گذراندن ۲۵ سال حبس خود بودند. سه نفر دیگر هم با جرایمی چون دزدی، آدم ربایی و سرقت در این زندان محبوس بودند. هنوز مشخص نیست در آن ساعت روز نگهبانان زندان کجا بودند و چطور این افراد توانسته‌اند به این راحتی از زندان فرار کنند اما انتشار این خبر بار دیگر به انتقادها از دولت به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری در این حوزه شدت بخشیده است.
فردریکو مورایس، رئیس اتحادیه زندانبانان در این خصوص گفت: کسی که اینجا شکست خورده دولت پرتغال است چرا که ما مدت‌هاست از کمبود نگهبان و کاهش بودجه‌ها در این حوزه گفته‌ایم. اتفاقاتی که باعث به خطر افتادن امنیت می‌شوند.

 

افزایش قربانیان طوفان یاگی در ویتنام
طوفان هولناک «یاگی» پس از ورود به ویتنام خسارات جانی و مالی قابل توجهی بر جا گذاشته و تاکنون دست کم ۳۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.
به گزارش  الجزیره، ابرطوفان «یاگی» در ویتنام باعث ناپدید شدن ۲۴ نفر و قطع برق میلیون‌ها خانوار و شرکت شده است. به گزارش آناتولی،  مقامات ویتنام با صدور بیانیه ای اعلام کردند تعداد تلفات ناشی از این طوفان شدید در این کشور به 30 نفر رسیده است. بر اساس گزارش ها، حدود ۲۲۹ نفر مصدوم شده اند و ۸۰۱۷ خانه نیز آسیب دیده است. در این بیانیه همچنین اشاره شده است که حدود ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع برنج زیر آب رفته است. تلاش‌ها بر روی رسیدگی به مسائل مربوط به غذا و سرپناه برای ساکنان آسیب‌دیده از طوفان متمرکز است و تخلیه مداوم مناطق در معرض خطر سیل ناگهانی و رانش زمین ادامه دارد. دولت ویتنام هزاران پرسنل نظامی را برای انجام عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده مستقر کرده است. بیش از ۵۰ هزار نفر از شهرهای ساحلی شمال این کشور به دلیل طوفان تخلیه شده اند.

جستجو
آرشیو تاریخی