صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

دادستان‌ها بر فرآیند آموزش
تمام کودکان نظارت کنند
دادستان کل کشور در راستای پایش و نظارت بر فرآیند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل خطاب به دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه‌ای صادر کرد. حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بر پایش و نظارت بر فرآیند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل تأکید کرد. براساس مواد ۷ و ۸ این بخشنامه اجتناب از فراهم کردن موجبات تحصیل کودک یا جلوگیری از تحصیل آنان تا پایان دوره متوسطه، تهدید، ترغیب یا تشویق به فرار از مدرسه یا ترک تحصیل جرم انگاری شده است. همچنین در روستاها و مناطقی که امکان ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد، آموزش و پرورش مکلف است وسیله ایاب و ذهاب را تا نزدیک‌ترین محل آموزشی مربوطه به صورت رایگان برای دانش‌آموزان فراهم کند. پایش میزان اجرای این بخشنامه در استان‌ها برعهده معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور است و گزارش فصلی اقدامات استان‌ها را ضمن مقایسه عملکردی آنها و معرفی استان‌های برتر ارائه خواهند کرد.

مسیر مستقیم
از بهشت‌زهرا تا شمال شهر
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز سوم پروژه نواب - تندگویان گفت: خودروها می‌توانند از بهشت زهرا تا شمال تهران و بالعکس را بدون توقف تردد کنند.
به گزارش «ایران»، مهدی صداقتی بیان کرد: از این پس خودروهای عبوری از سمت بهشت زهرا(س) به شمال نواب نیازی به تردد در مسیر میدان بهمن ندارند و عملاً با بهره‌برداری از فاز سوم پروژه نواب - تندگویان خودروها می‌توانند از بهشت زهرا(س) تا شمال تهران بدون توقف و گردش اضافی تردد کنند. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه تندگویان - نواب اختلال ترافیکی حل خواهد شد و با بهره‌برداری کامل پروژه با افتتاح فاز چهارم ۵ کیلومتر مسافت شهروندان کاهش پیدا می‌کند. وی درباره کاهش بار ترافیکی این منطقه با بهره‌برداری از این فاز تأکید کرد: عملاً با بازگشایی فاز سوم شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهیم بود. صداقتی درباره فاز چهارم پروژه نواب - تندگویان گفت: در پاییز امسال فاز چهارم پروژه نواب - تندگویان به بهره‌برداری خواهد رسید و ترافیک یکی از مبادی پایتخت بویژه در ایام پایانی سال رفع خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی