صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

دستگیری قاچاقچیان با چمدان عتیقه در فرودگاه

گروه حوادث: قاچاقچیان عتیقه که با چمدانی پر از سنگ‌های قیمتی قصد خروج از کشور را داشتند با ورود بموقع مأموران حفاظت میراث فرهنگی و پلیس در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شدند.
سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین‌المللی در شهر تهران و پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه امام خمینی(ره) مراجعه و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان‌ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک‌هزار و ۹۵۶ عدد مهره‌های سنگی قیمتی و نیمه‌قیمتی از جنس عقیق و خمیر شیشه‌ای کشف و ضبط کردند. سردار مهری تصریح کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث ‌فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آنها به دوره‌های مختلف تاریخی تخمین زده شده است. در همین رابطه 6 نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان معرفی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی