صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

صاعقه در چاتیسگار هند جان ۷ نفر را گرفت
بر اثر برخورد صاعقه در ایالت چاتیسگار در مرکز هند ۷ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند. به گزارش ایندیاتودی، این حادثه در منطقه بالودابازار، در حدود ۱۰۷ کیلومتری شمال شرقی رایپور، مرکز شهر چاتیسگار رخ داد.
یک مقام پلیس گفت که قربانیان در حال کار در مزرعه بودند و به دنبال بارش باران زیر درختی در نزدیکی یک حوضچه پناه گرفته بودند.
 
عقابی که 4 نفر را مجروح کرد
یک عقاب طلایی در نروژ به 4 نفر از جمله یک کودک 20 ماهه حمله کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی NRK ، این عقاب ابتدا به دختربچه‌ 5 ساله‌ای که در حیاط مزرعه خانواده‌اش در منطقه مرکزی «تروندلاگ» مشغول بازی بود، حمله کرد و با وجود اینکه مادر و همسایه‌ تلاش می‌کردند عقاب را از محل فراری دهند و بچه را از چنگال پرنده رها کنند اما عقاب بچه را رها نمی‌کرد. «الو اوتار فولکستاد» که یک متخصص عقاب است می‌گوید این عقاب جوان احتمالاً یک اختلال رفتاری داشته است. فرانسیس استور ۳۱ ساله که یک پیک دوچرخه است گفت این عقاب دست‌کم شش‌بار متوالی به من حمله کرد و به رغم اینکه از کوله‌پشتی خود به عنوان سپر استفاده می‌کردم و عقاب را زیر پاهایم می‌کشیدم تا پرنده مهاجم را لگد بزنم اما عقاب جسور رهایم نمی‌کرد.  به گزارش یورونیوز، «ماریان میروانگ»، قربانی دیگر این عقاب که روز قبل‌تر مورد حمله قرار گرفت، گفت وقتی چیزی بزرگ و سنگین روی شانه‌هایم فرود آمد، فریاد کمک سر دادم و روی زانوهایم افتادم چرا که از سنگینی و حمله عقاب به آسانی نمی‌توانستم بایستم. منابع محلی گزارش داده‌اند که این عقاب جوان کشته شده است.
 
موج گرمای تابستانی و مرگ 252 نفر در توکیو
موج گرمای بی‌سابقه‌ای که تابستان امسال ژاپن و بویژه شهر توکیو را فراگرفت، ۲۵۲ نفر قربانی گرفت. موج گرمای مرگبار تابستان امسال در توکیو جان تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم پایتخت ژاپن را گرفت و این در حالیست که ژاپن، تلاش‌ها برای هشدار در مورد افزایش دمای جهانی و خطرات مرتبط با آن از جمله آسیب‌پذیری افراد مسن را افزایش داده است. این تعداد بالای مرگ و میر در حالی رخ داده که دولت ژاپن در اوایل بهار نسبت به گرمازدگی افراد مسن به ۵۸ منطقه این کشور هشدار داده بود. همچنین یک کارزار تابستانی برای تشویق مردم به انجام اقدامات احتیاطی ازجمله نوشیدن مایعات زیاد، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و استفاده از کولرهای خانگی راه‌ افتاده بود. براساس گزارش اداره پزشکی قانونی توکیو، از میان این ۲۵۲ مورد مرگ، ۹۸ نفر بالای ۸۰ سال داشتند و ۸۲ نفر در دهه ۷۰ زندگی و ۳۲ نفر ۹۰ ساله یا بالاتر بودند و ۲۷ نفر نیز بالای ۶۰ سال داشتند. در همین راستا، بسیاری از افرادی که در این موج گرما جان باختند، به دلایل مالی از استفاده  کولر خودداری کرده بودند. این افراد معمولاً با درآمد ثابت زندگی می‌کردند و نگران افزایش هزینه‌های برق بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی