صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

وزیر آموزش و پرورش:
بسترهای اقامه نماز را برای دانش‌آموزان مهیا کنیم
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ایجاد بسترهای اقامه نماز برای دانش‌آموزان بیان کرد: افزایش معرفت دینی دانش‌آموزان با جریان‌سازی‌های فرهنگی میسر است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش که با حضور اعضای ستاد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در محل این وزارتخانه برگزار شد بیان کرد: صحبت کردن درباره نماز رزق ارزشمندی است و خدا را بابت این نعمت شاکر هستیم.
وی ادامه داد: آقای قرائتی از برکات و پرچمداران نماز در سراسر کشور هستند.
کاظمی با اشاره به اهمیت فرهنگ ترویج نماز افزود: با خود و خدای خود عهد بسته‌ام که ترویج نماز مهم‌ترین مأموریتم در این وزارتخانه باشد. البته مأموریت‌های دیگری هم هست که از آنها غافل نیستم.
وی ادامه داد: دو راهبرد نماز و انفاق از مهم‌ترین فضایل قرآنی به شمار می‌آیند زیرا نماز انسان‌ساز، جامعه‌ساز است و انفاق جامعه‌ساز نیز انسان‌ساز محسوب می‌شود. اگر بتوانیم درک درستی از فلسفه خلقت داشته باشیم، مطمئناً ترویج فرهنگ نماز را مهم‌ترین مأموریت خود تلقی خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت وظیفه تمهید مقدمات و اشاعه فرهنگ اقامه نماز را داریم. ترویج نماز و انفاق دستور‌العملی و اجبار بردار نیست لیکن همه مکلفیم تمام تلاش‌مان را مصروف داریم و تمهیدات را برای اقامه نماز فراهم کنیم.
به گفته وی؛ قطعاً نماز اجبار بردار نیست. زیرا این عمل، قلبی و اعتقادی است و باید با معرفت وجودی به آن برسیم. بنابراین ضرورت دارد زمینه‌ها و بسترهای اقامه نماز برای دانش‌آموزان مهیا شود.


جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها
۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار می‌شود
آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد زنگ مهر روز اول مهر نواخته می‌شود.
 بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده است «جشن شکوفه‌ها» ویژه اول دبستان، سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
 بر اساس این اطلاعیه، «جشن جوانه‌ها» نیز ویژه دانش‌آموزان سال هفتم، چهارشنبه ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.
 لازم به ذکر است زنگ مهر و ایثار و زنگ نماز همه پایه‌ها نیز یکشنبه اول مهرماه و «جشن غنچه‌ها» ویژه ورودی پیش دبستانی ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود.


بازدید از برج میلاد با تخفیف 50 درصدی
همزمان با ماه ربیع الاول بازدید از برج میلاد از ۲۲ تا ۳۱ شهریور ماه با تخفیف ۵۰ درصدی صورت می‌گیرد.
به گزارش «ایران» روابط عمومی و امور بین‌الملل برج میلاد اعلام کرد: به مناسبت ماه ربیع الاول و همچنین میلاد رسول اکرم(ص) بازدید از برج میلاد از پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه با تخفیف ۵۰ درصدی برای گردشگران خواهد بود.
بر این اساس، شهروندان و بازدیدکنندگان می‌توانند از روز پنجشنبه ۲۲ الی شنبه ۳۱ شهریور ماه بلیت‌های بازدید از طبقات برج میلاد را با تخفیف ۵۰ درصدی خریداری کنند. بازدید از برج میلاد شامل سکوی دید باز، موزه مشاهیر، موزه شهرداری و گنبد آسمان است و علاقه مندان می‌توانند در طول ایام هفته اعلام شده از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ از این مجموعه فرهنگی و گردشگری بازدید کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی