صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

«پلی استیشن ۵ پرو» معرفی شد

این روزها بازار معرفی محصولات جدید غول های فناوری جهان داغ است و پس از شرکت های اپل، سامسونگ و هوآوی که هریک از گوشی های هوشمند پرچمدار خود را رونمایی کردند، نوبت به کمپانی سونی رسیده است.
سونی از جدیدترین کنسول بازی خود موسوم به PS5 Pro رونمایی کرد که قرار است از ۷ نوامبر(۱۷ آبان) وارد بازار ‌شود، هر چند علاقه‌مندان می‌توانند  کمی زودتر و از ۲۶ سپتامبر(۵ مهر) این کنسول بازی را پیش خرید کنند.
طبق ادعای سونی، این کنسول بازی نسبت به نمونه قبلی یعنی پلی استیشن ۵  ارتقای قابل توجهی یافته به گونه‌ای که دارای پردازنده گرافیکی(GPU) بزرگ‌تر و ردیابی پرتوی پیشرفته است. این کنسول همچنین  قابلیت بهره‌گیری از هوش مصنوعی اختصاصی با عنوان Spectral Super Resolution را دارد. با توجه به اینکه پردازنده گرافیکی این کنسول جدید ۶۷ درصد واحدهای محاسباتی بیشتر و ۲۸ درصد رم سریع‌تری از پلی‌استیشن ۵  دارد، این کنسول جدید می‌تواند تا ۴۵ درصد رِندِر سریع‌تری ارائه دهد. گفتنی است در این کنسول به منظور رفع گرمای بیش از حد، طراحی خروجی هوای گرم تغییر کرده و بزرگ‌تر از مدل پایه شده است. همچنین گفته می‌شود کنسول PS5 Pro حدوداً ۱۷ ترافلاپس قدرت گرافیکی دارد. این کنسول همراه با یک دسته DualSense همراه با ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود که ارتقای خوبی نسبت به فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی در مدل‌های پیشین است. همچنین همانند مدل PS5 Slim برای داشتن درایو دیسکی یا یک پایه عمودی باید هزینه اضافی 80 دلاری پرداخت شود و به این ترتیب قیمت PS5 Pro به ۷۸۰ دلار می‌رسد. اگر هم کاربر بخواهد آن  را با پایه عمودی با قیمت ۳۰ دلار بخرد، در مجموع باید ۸۱۰ دلار هزینه کند.
جستجو
آرشیو تاریخی