صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

چتر فیبر نوری بر سر 8 میلیون خانوار
پروژه ملی فیبرنوری در استان‌های مختلف از حدود
۲ سال قبل آغاز شد و بنابر آخرین گزارش شاخص‌های آماری ارتباطات، اکنون تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبرنوری به ۸ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ تعداد خانوارهای تحت پوشش 7میلیون و ۷۹ هزار و ۵۴۲ خانوار بوده که در سه ماه نخست سال‌جاری به ۸ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ خانوار رسیده است. اکنون ۱۷۰ شهر دارای پوشش بالای ۶۰ درصد هستند، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۲۱۰ شهر نیز پوشش کمتر از ۳۰ درصد دارد. مجموع شهرهای زیر پوشش هم تا پایان سه ماه نخست سال‌جاری ۴۳۲ شهر عنوان شده است.
 
فروش ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت
رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه خبر داد.
صادق توسلی‌زاده هدف از این نمایشگاه را حمایت از بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه و با رویکرد توسعه بازار شرکت‌ها به بخش‌های صنعتی در حوزه تست و آزمون پیشرفته دانست.
وی همچنین با اشاره به موفقیت یازدهمین دوره این نمایشگاه از فروش ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت در این رویداد خبر داد. توسلی‌زاده همچنین یادآور شد: در دوره یازدهم این نمایشگاه حدود ۳۷۰ شرکت حضور یافتند و بیش از ۹ هزار مدل محصول عرضه شد.

تولید داروی سرطان با یک دهم قیمت خارجی
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید نسل جدیدی از داروهای نوین در درمان سرطان شده است و با توسعه پلتفرم‌های دارویی، ارزآوری سالانه بیش از ۳ میلیون دلار و صرفه‌جویی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در کارنامه خود به ثبت رساند.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نوید گودرزی مدیرعامل این شرکت گفت: ما فعالیت خود را با تولید یک نانو ذره پروتئینی در حوزه سرطان آغاز کردیم و همزمان برای توسعه یک محصول در حوزه ترک اعتیاد برنامه‌ریزی شد.
وی افزود: این شرکت داروسازی در حوزه‌های درمانی اصلی از جمله تولید داروهای هدفمند درمان سرطان، فرآورده‌های تزریقی بیماری‌های ارتوپدی، داروهای نوین ترک اعتیاد و دارو درمانی بیماری‌های نادر فعالیت دارد. شرکت ما با در اختیار داشتن پلتفرم‌های فناوری‌های نوین دارویی و سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه، توانسته الگوی کارآمدی را در تولید محصولات باکیفیت و دانش‌محور با پتانسیل صادرات بالا و پایدار ایجاد کند.

یک گردهمایی برای فعالان
هوش مصنوعی
دومین گردهمایی بین‌المللی حوزه‌ هوش مصنوعی، آبان ماه به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، حسین ربانی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان از حضور اساتید دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، شرکت‌های دانش‌بنیان دارای محصولات فناورانه در این بخش، فعالان حوزه‌ بین‌الملل در هوش مصنوعی و علاقه‌مندان به هوش مصنوعی در این گردهمایی خبر داد. وی محور اصلی این دوره از گردهمایی را بین‌المللی‌سازی، صادرات و کسب درآمدهای ارزی در حوزه هوش مصنوعی عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی