از گوشه و کنار ایران

 واژگونی مرگبار خودروی پلیس در سبزوار
واژگونی خودرو نیروی انتظامی حین مأموریت درشهرستان سبزوار منجر به آسمانی شدن ۲ مأمور نیروی انتظامی سبزوار شد.
 مهران نوروزپور بخشدار روداب گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۵ پنجشنبه هنگام گشتزنی پرسنل پاسگاه انتظامی آریان در محدوده روستاهای بهارستان و خوشمردان این بخش بر اثر انحراف خودرو از جاده روی داد. دلیل بروز این سانحه از سوی کارشناسان مرتبط در دست بررسی است.
 
سشوار روشن خانه‌ای را به آتش کشید
بی احتیاطی صاحبخانه هنگام قطع برق و روشن ماندن طولانی مدت سشوار باعث شد یک منزل مسکونی در زرند دچار آتش‌سوزی شود.
مرتضی بخشی رئیس سازمان آتش‌نشانی زرند گفت: این آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در شهرک رزمندگان اتفاق افتاد. پس از اعلام آتش‌سوزی به این آتش‌نشانی، نیروهای این سازمان از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شدند و آتش‌نشانان با همکاری صاحبخانه و شناسایی کانون آتش اقدام به کنترل آن کردند. بررسی‌ها نشان داد صاحبخانه در حال استفاده از سشوار بوده که برق قطع شده و وی فراموش کرده سشوار را از برق بکشد وقتی برق مجدد وصل شده سشوار به مدت طولانی روشن بوده و دچار آتش‌سوزی شده است. مالک خانه، آتش را پیش از رسیدن آتش‌نشانان تا حدی مهار کرده بود اما آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه با سرعت دست به کار شدند و آتش را به صورت کامل مهار کردند.

قتل پسر جوان در باغ گلستان تبریز
درگیری مرد میانسال با یک جوان در باغ گلستان تبریز منجر به قتلی خونین شد.
سرهنگ یدالله جهان‌آرا فرمانده انتظامی تبریز در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در باغ گلستان تبریز مأموران کلانتری ۱۶ بازار به محل اعزام شدند و پس از حضور در محل مشاهده کردند مردی ۶۰ ساله با جوانی ۳۵ ساله درگیر شده‌ و وی را با ضربات چاقو، زخمی کرده است. جوان مجروح به وسیله اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل میزان جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.وی با بیان اینکه قاتل بلافاصله در کمتر از یک ساعت توسط مأموران کلانتری دستگیر شد، افزود: قاتل در بررسی‌های اولیه علت درگیری و قتل را اختلاف شخصی اعلام کرده است.
 
سارقان مسلح امیدیه در یک قدمی محاکمه
 پرونده سارقان مسلح خشن که در شهرستان امیدیه و جنگل‌های حاشیه شهر از مردم سرقت و زورگیری می‌کردند به دادگاه رفت.
رحمان بن سعید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان امیدیه، گفت: باتوجه به دریافت گزارش‌های متعدد سرقت در یکی از مناطق مسکونی شهرستان و نیز سرقت‌های به عنف و زورگیری در منطقه جنگلی حاشیه شهر، موضوع مورد پیگیری قرار گرفت. با رصد گروه‌های بزهکار و سابقه‌دار در شهرستان، متهمین شناسایی و دستگیر شدند و بخشی از اقلام مسروقه در محل اختفای آنان کشف و ضبط شد.
 تاکنون ۷۰ مورد شکایت در این پرونده ثبت شده است که اموال آنان در همان ابتدای امر شناسایی و به آنان بازگردانده شد.وی با بیان اینکه از متهمین تعدادی سلاح گرم و سرد کشف و ضبط شد، ادامه داد: پرونده با صدور قرار نهایی به دادگاه صالح ارسال شد.
 
دستگیری 3 زن سارق طلاهای کودکان
سه زن سارق که در بوستان‌های شهر و تالارهای عروسی طلاهای کودکان را سرقت می‌کردند در شهرستان خواف دستگیر شدند.
سرهنگ جواد خرسند فرمانده انتظامی خواف گفت: سه زن با اقدامات فریبکارانه در داخل پارک‌ها و یا تالار‌های عروسی در خواف با زدن ماسک، دختر بچه‌های کوچک را به بهانه‌های مختلف به محل‌های خلوت کشانده و گوشواره و گردنبندهای طلای آنان را سرقت می‌کردند و از محل متواری می‌شدند.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی خواف به محض اطلاع از موضوع با اقدامات فنی و اطلاعاتی سه سارق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاه‌شان بازداشت کردند.
 
عاملان تیراندازی در دفاتر خدمات قضایی در کمند پلیس
عاملان تیراندازی و مجروح کردن مسئول دفاتر خدمات قضایی شهر بوشهر و برازجان در عملیات پلیسی دستگیر شدند.
«سرهنگ کارآگاه» محمدرضا محمودیان «فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان »در تشریح جزئیات این خبر، گفت: یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار شهرستان دشتستان که به صورت مسلحانه وارد یکی از دفاتر خدمات قضایی شهر برازجان شده با تخریب وسایل این دفتر در حالی‌که افراد بسیاری نیز در این مرکز حضور داشتند با سلاح گرم به سمت مسئول دفتر تیراندازی و او را مجروح و ایجاد رعب و وحشت کرده بود به خاطر حساسیت موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأمورین پلیس اطلاعات وامنیت عمومی شهرستان با بکارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی و باهماهنگی قضایی، متهم اصلی و همدستش را در عملیات پلیسی منسجم و با استفاده از اصل غافلگیری متهم را در یکی از پمپ بنزین‌های سطح شهر هنگام سوخت‌گیری خودرواش دستگیر کردند و یک قبضه سلاح گرم نیز در بازرسی بدنی از آنها کشف شد. متهم قبل از این نیز در دو مرحله در یکی از دفاتر خدمات قضایی شهر بوشهر با مسئول دفتر درگیر شده و قدرتنمایی کرده بود.

سارقان مسلح به قتل مرد فرش فروش اعتراف کردند
 سارقان مسلح که هنگام سرقت خودروی نیسان حامل فرش مرد جوانی را کشته بودند در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.
سرهنگ «حبیب رازدار» فرمانده انتظامی خاش در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: پس از قتل یک فرش فروش شیرازی با انگیزه سرقت مسلحانه در شهرستان خاش و متواری شدن قاتلان، بلافاصله کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی وارد عمل شدند. بررسی‌ها نشان داد قاتلان در جریان یک سرقت مسلحانه ناموفق از یک خودرو نیسان حامل فرش مرتکب این جنایت شده بودند.
وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی پلیسی موفق شدند مخفیگاه قاتلان و همدستان آنان را شناسایی و طی یک عملیاتی ضربتی و برنامه‌ریزی شده 7 نفر را در این خصوص دستگیر و از ایشان یک خودرو 405 نقره‌ای و یک قبضه سلاح کلاش به همراه 90 تیر جنگی کشف کنند.
متهمان علاوه بر این قتل به 3 فقره سرقت دیگر هم اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی