صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

انفجـار انبـاری یک خانه حادثه آفرید

گروه حوادث/ انفجار انباری یک ساختمان مسکونی منجر به تخریب بخشی از ساختمان، چند خودرو و مصدوم شدن دو همسایه شد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۴:۴۵ دقیقه صبح جمعه یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی 2 طبقه در خیابان وحدت اسلامی، خیابان مختاری شرقی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. بلافاصله ۲ ایستگاه به محل حادثه اعزام شده و در زمان سه دقیقه به محل رسیدند. آتش‌نشانان مشاهده کردند در پشت بام یک ساختمان سه طبقه، سه انباری به وسعت حدود ۱۰ متر وجود داشت که یکی از آنها دچار انفجار شده و باعث شده بود تمام انباری‌ها و وسایل داخل آنها شعله ور شود. این انفجار باعث شده بود مقداری از دیوارها فروریخته و به کوچه بریزد که به همین دلیل دو خودرو رانا پلاس و کوییک آسیب‌هایی دیدند.
وی افزود: آتش به داخل راهرو سرایت نکرده بود اما به خاطر شدت انفجار گچ دیوارها ریخته بود. یک مرد حدوداً ۴۰ ساله که در زمان انفجار در محل حضور داشت دچار سوختگی شده بود که تحویل عوامل اورژانس شد. همچنین یک زن ۸۰ ساله نیز از صدای این انفجار دچار شوک شده بود که برای بررسی سلامت به بیمارستان منتقل شد. ملکی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: پس از خاموش کردن آتش و ایمن‌سازی آتش‌نشانان محل را ترک کردند.
ملکی گفت: آتش‌نشانان حریق را کنترل کرده و این عملیات ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح به پایان رسید اما کارشناسان برای بررسی علت این حادثه در محل حضور دارند و به نظر می‌رسد تجمع بخارات قابل اشتعال علت این حادثه بوده باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی