صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

فرو ریختن پل درسدن آلمان
بخشی از یک پل در شهر «درسدن» آلمان لحظاتی پس از عبور یک تراموا فرو ریخت.   به گزارش راشاتودی، براساس اعلام مقام‌های محلی، فرو ریختن بخشی از یک پل در شهر «درسدن» آلمان به ترافیک شدید و قطع شدن لوله‌های انتقال آب منجر شده است.  روزنامه بیلد نوشت که به‌رغم عبور یک «تراموا» از روی پل «کارولا» درست چند دقیقه پیش از فرو ریختن در این حادثه کسی آسیب ندیده است. این پل روی رودخانه «البه» بنا شده است.  به گفته سخنگوی پلیس محلی، حدود یک‌صد متر از این پل فرو ریخته است. پلیس می‌گوید که در این بخش از پل، مسیر عابر پیاده و تردد دوچرخه و دو ریل تراموا وجود داشت.

مرگ مرد چینی بعد از کشیدن و کاشت دندان
مردی در چین دو هفته پس از جراحی دندانپزشکی که در یک جلسه ۲۳ دندانش را کشیده و ۱۲ ایمپلنت هم در یک جلسه متوالی برایش نصب شده بود، بر اثر حمله قلبی مشکوک فوت کرد. این مرد پس از جراحی در بیمارستان دندانپزشکی دچار درد شدید شد و این روند تا دو هفته و مرگ او ادامه یافت. مقامات بهداشتی محلی به دلیل «روند غیرمعمول جراحی» و «فاصله زمانی بین آن»، مرگ این شهروند را بررسی می‌کنند.
همچنین نگرانی‌هایی در مورد رعایت نشدن دستورات پزشکی استاندارد مطرح شده است، زیرا دندان‌های آسیاب این بیمار بلافاصله پس از کشیدن کاشته شده‌اند که بر خلاف رویه‌های معمول است.

7 کارگر زیر کیسه‌های بادام هندی خفه شدند
 پلیس محلی هند روز پنجشنبه تأیید کرد که در یک تصادف جاده‌ای بر اثر واژگونی یک کامیون داخل کانال، حداقل ۷ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایندیاتودی، راننده خودرو هنگام چرخش شدید برای جلوگیری از افتادن در یک چاله عمیق، کنترل آن را از دست داد که در نتیجه خودرو واژگون شد و به داخل کانال سقوط کرد.  همه متوفیان کارگر بودند. آنها روی کیسه‌های بادام هندی که در کامیون بار شده بود، نشسته بودند. پس از واژگونی، کارگران نیز به داخل کانال افتادند و زیر وزن کیسه‌های بادام هندی گیر کردند و بر اثر خفگی جان باختند.

تأسیسات فاضلاب شهری در غرب ژاپن منفجر شد
  انفجار در تأسیسات فاضلاب استان اوزاکا چهار کارگر مرد را روانه بیمارستان کرد.
 به گزارش شینهوا، سازمان آتش‌نشانی روز جمعه اعلام کرد انفجار در ایستگاه پمپاژ ناگاهوری در شهر نیشی در غرب ژاپن رخ داد و توسط یک رهگذر گزارش شد.
 انفجار در یک محل ذخیره موقت آب در داخل تأسیسات که کارگران در آن مشغول تعمیر و نگهداری بودند، رخ داد.  در مجموع ۱۲ خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و در مدت ۱۵ دقیقه آتش مهار شد.  به گفته پلیس استان اوزاکا، چهار کارگر مرد ۳۰ و ۴۰ ساله زخمی شدند و سه نفر به بیمارستان انتقال پیدا کردند.
 این انفجار باعث ایجاد بوی شدید سوختگی در منطقه شد و حصار جلوی تأسیسات به شدت آسیب دید. علت دقیق انفجار همچنان در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی