صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

تهران با کاهش 8 درجه‌ای دما، حال و هوای پاییزی می‌گیرد

رگبار باران و رعد‌و‌برق در 12 استان

طبق گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور روی داده و دمای هوای تهران طبق پیش‌بینی‌ها تا ۳ روز آینده به ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید

ایران زمین-  با پایان یافتن موج گرما و نزدیک شدن به فصل پاییز، موج جدید بارش‌ها از نوار شمالی کشور آغاز شده و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش‌های خوبی را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. در همین راستا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری موسمی در 12 استان از کاهش دما در نوار شمالی و بارش باران و رعدوبرق در اکثر مناطق کشور در اوایل هفته جاری خبر داده و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در 8 استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
 
هشدار سطح نارنجی در 8 استان
مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی؛ رگبار باران، رعد‌و‌برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ برای استان‌های گلستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، شمال زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. طبق پیش‌بینی هواشناسی، شدت بارش‌ها در مازندران، ‌گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز خواهد بود. همچنین فردا (یکشنبه) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان و سه‌شنبه در شمال‌غرب کشور نیز بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
ورود سامانه‌های بارشی به کشور
در همین حال، «صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعدوبرق در ۱۲ استان از جمله تهران خبر داده و تصریح کرد: پایتخت از امروز تا ۳ روز آینده، ۸ درجه خنک‌تر می‌شود. وی با اشاره به اینکه فصل پاییز از اوایل هفته آینده با ورود سامانه‌های جدید بارشی بتدریج آغاز می‌شود، گفت: بارش‌ها امروز (شنبه) در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز شدت گرفته و فردا (یکشنبه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان و اصفهان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نخواهد بود. طبق گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور روی داده و دمای هوای تهران طبق پیش‌بینی‌ها تا ۳ روز آینده به ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
 
گیلان 7 درجه خنک‌تر می‌شود
همزمان «محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داده و گفت: بارش متناوب باران و وزش باد تا فردا (یکشنبه) مورد انتظار است. وی با اشاره به کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و هنگام رعد‌و‌برق در مکان‌های امن و سرپوشیده پناه بگیرند. مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر اینکه تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف اندیشیده شود، تصریح کرد: طی این مدت باید از تردد در جاده‌ها بویژه در محورهای کوهستانی و فعالیت کوهنوردی اجتناب شود.
جستجو
آرشیو تاریخی