صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

پیام السنوار به سید حسن نصرالله

دفتر رئیس حماس پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال کرد.دفتر یحیی السنوار رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس پیامی به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال و در آن اعلام کرد پیام تبریک و تسلیت سید حسن نصرالله را درباره شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس و همراهانش دریافت کرده است. به نقل از المیادین، دفتر السنوار از همبستگی توأم با احساسات صادقانه و شریف دبیرکل حزب‌الله لبنان قدردانی کرد که اقداماتش در جبهه محور مقاومت بیانگر این همبستگی و صداقت است. دفتر السنوار در این پیام خطاب به سید حسن نصرالله اعلام کرد جنبش حماس همانند گذشته در وفاداری به خون شهدا ثابت قدم خواهد ماند و اصول ممتازی که شهید هنیه خواهان آنها بود، ثابت خواهند ماند و حماس و مجاهدان بر اساس این اصول حرکت می‌کنند.

 

رونمایی کره‌شمالی
از تأسیسات هسته‌ای

کره شمالی روز جمعه برای اولین بار تصاویری از سانتریفیوژهایی را که برای تقویت زرادخانه هسته‌ای هستند، نشان داد و تصاویری از بازدید کیم جونگ اون از تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم و درخواست او برای مواد با درجه تسلیحات بیشتر برای تقویت زرادخانه منتشر کرد.
گزارش رسانه دولتی کره شمالی درباره بازدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از مؤسسه تسلیحات هسته‌ای و پایگاه تولید مواد هسته‌ای با درجه تسلیحات با اولین عکس‌های سانتریفیوژها همراه بود.این گزارش زمان انجام این بازدید و مکان تأسیسات را مشخص نکرده است. رهبر کره شمالی خواست تا مواد بیشتری برای سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تولید کنند و گفت: «زرادخانه هسته‌ای کره شمالی برای مقابله با تهدیدات ایالات متحده و متحدانش حیاتی است.»
وی افزود: «این تسلیحات برای دفاع از خود و ظرفیت برای یک حمله پیشگیرانه مهم است. تهدیدهای اتمی ضد کره شمالی از سوی نیروهای متصل به امپریالیسم امریکا از خطوط قرمز عبور کرده‌اند.»

جستجو
آرشیو تاریخی