ورود قطار حامل گوگرد به مسیر اشتباه حادثه‌ساز شد

مرگ 2 لکوموتیوران در تصادف قطار بندرعباس

گروه حوادث/ همزمان با مرگ ۲ لکوموتیوران راه‌آهن هرمزگان در تصادف قطار حامل بار گوگرد در ایستگاه بندرعباس، وزیر راه و شهرسازی دستور سریع پیگیری و رسیدگی به این سانحه ریلی را صادر کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در پی سانحه‌ای که شامگاه جمعه برای قطار باری در بندرعباس رخ داد، «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز تأسف و تسلیت به خانواده قربانیان، دستور پیگیری سریع را صادر کرد و خواستار گزارش جزئیات این حادثه شد.
علیرضا نصیری‌برازنده، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت 23:30 جمعه شب یک قطار باری حامل گوگرد هنگام ورود به ایستگاه بندرعباس وارد مسیر اشتباه شد و به علت اشتباه بودن مسیر، قطار با واگن‌های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرد. قطار مشکل فنی نداشت و جزئیات حادثه پس از بررسی در کمیسیون تخصصی اعلام خواهد شد.
در این حادثه «مصطفی فلاحی» لکوموتیوران پایه ۲ ناحیه هرمزگان و «رامین بیگی» آموزگار لکوموتیوران ناحیه هرمزگان جان خود را از دست دادند.
مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان هرمزگان نیز گفت: در گزارش تلفنی منطقه ویژه اقتصادی با مرکز کنترل عملیات هلال ‌احمر هرمزگان مبنی بر برخورد ۲ قطار باری با یکدیگر در ساعت 23:30 جمعه ۲۳ شهریورماه و محبوس شدن ۲ فوتی در این حادثه، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات منبع آب (خمیر) به محل حادثه اعزام شد. این عملیات با همکاری تیم آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس آغاز شد و رهاسازی متوفیان این حادثه تا ساعت ۵ صبح شنبه ۲۴ شهریور به طول انجامید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در این عملیات ۴ نفر از پرسنل و نجاتگران این جمعیت با استفاده از تجهیزات امدادی بیش از ۸ ساعت برای رهاسازی متوفیان تلاش کردند.
در همان دقایق اولیه پس از حادثه، کمیسیون سوانح منطقه در محل وقوع حادثه تشکیل شد و اعضا بررسی موضوع را آغاز کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی