از گوشه و کنار ایران

مرگ راننده زیر چرخ‌های خودرو
راننده به دلیل حرکت ناگهانی خودرو اش، جان خود را از دست داد.
راننده خودروی باری در بوکان پس از پارک کردن برای تخلیه بار، پشت خودرو قرار گرفته بود که ناگهان خودرو به حرکت درآمد و وی را زیر گرفت.
تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اما تلاش‌های آنها برای نجات جان راننده بی‌نتیجه ماند. پیکر متوفی پس از انجام اقدامات لازم، تحویل مراجع قانونی شد. علت دقیق این حادثه در دست بررسی است. کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی علل وقوع این حادثه تلخ هستند.
 
دستگیری برادرزن بعد از قتل داماد خانواده
مرد جوان که در یک درگیری خانوادگی شوهرخواهر خود را به قتل رسانده بود، در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محلات شهرستان اصفهان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و مشخص شد مردی 41 ساله از قسمت پشت کمر و کتف مورد اصابت شیء برنده قرار گرفته و در محل فوت کرده و متهم نیز قبل از حضور مأموران از صحنه متواری شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: مأموران با بررسی‌های میدانی و تحقیقات صورت گرفته دریافتند روز حادثه برادر همسر مقتول به علت اختلافات خانوادگی با وی درگیر شده و در این حین داماد خانواده بر اثر اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده که مأموران در کمتر از 24 ساعت موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیرکنند.
 
سقوط مرگبار خودرو به محل گودبرداری ساختمان
سقوط یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ به محل گودبرداری در شهرک خاوران تبریز، منجر به مرگ یک زن و مصدوم شدن راننده شد.
سعید صالح‌نیا مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز در تشریح این حادثه گفت: این حادثه به‌دنبال رانندگی در یکی از خیابان‌های خاوران رخ داد و ناگهان خودرو با پنج سرنشین به عمق محل گودبرداری سقوط کرد. بر اثر این حادثه یک خانم در دم جان باخت و راننده مرد نیز دچار مصدومیت شدید شد که برای مداوا دراختیار عوامل اورژانس قرار گرفت. دو کودک و یک زن دیگر سرنشین خودرو حال‌شان مساعد است.
صالح‌نیا از شهروندان درخواست کرد از رانندگی در مسیر خیابان‌هایی که روشنایی مناسب ندارند خودداری کرده و مسئولین کارگاه‌های ساختمانی نیز با کشیدن نوار هشدار و روشن کردن چراغ مناسب، سایرین را از وجود احتمال خطر آگاه کنند.
 
ربودن همسر سابق و فرزندان با تهدید سلاح
مرد جوان که همسر سابقش و فرزندان خود را با تهدید اسلحه ربوده و گروگان گرفته بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
سردار حسین امجدیان فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش وقوع آدم‌ربایی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بررسی فوری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. ‏ در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مردی به دلیل اختلافات شخصی اقدام به ربودن همسر سابق و فرزندان خود کرده است. پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه  او و با اعزام تیم ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و تیم رهایی گروگان یگان ویژه، متهم به آدم‌ربایی را به همراه یک قبضه سلاح جنگی و ۲۲ عدد فشنگ دستگیر کرد و گروگان‌ها رها شدند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد.
 
ساخت قاب ایربگ تقلبی در اسلامشهر
یک کارگاه تولیدی که قاب ایربگ تقلبی خودرو می‌ساخت، در اسلامشهر پلمب شد.
سرهنگ «محمدرضا علیزاده» فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز اسلامشهر در پی کسب خبری مبنی بر تولید غیرمجاز قاب ایربگ تقلبی با برچسب شرکت‌های معتبر، بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با شناسایی کارگاه در اسلامشهر و با هماهنگی مقام قضایی در بازدید از محل، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد قاب ایربگ تقلبی با برچسب‌های مختلف کشف شد که کارشناسان ارزش آن را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.
به گفته سرهنگ علیزاده با هماهنگی قضایی واحد متخلف پلمب و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.
 
دستگیری عامل قتل در مراسم عروسی
یک تبعه خارجی که چندی پیش در مراسم عروسی، همولایتی خود را به قتل رسانده بود، در سمنان دستگیر شد.
سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: بعد از وقوع قتل یک تبعه خارجی در مراسم عروسی با چاقو، پلیس آگاهی پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل داد و کارآگاهان پلیس آگاهی استان سمنان متهم به قتل را که او نیز یک تبعه خارجی و دست به این قتل زده بود شناسایی و دستگیر کردند. قاتل در اعتراف‌هایش، اختلاف شخصی و خانوادگی را دلیل وقوع قتل اعلام کرد.
 
4 کشته در تصادف 2 پراید
برخورد 2 پراید در جاده چرمشهر ورامین 4 کشته و 6 زخمی برجا گذاشت.
«مسعود نفری» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح شنبه گزارشی مبنی بر تصادف دو خودرو در حد فاصل روستای آبباریک در حوزه جاده ورامین به‌سمت اتوبان چرمشهر به این سازمان آتش‌نشانی گزارش شد. در این حادثه دو دستگاه پراید به‌صورت شاخ به شاخ با یکدیگر برخورد داشتند که ۴ نفر از سرنشینان در لحظه اولیه تصادف فوت شدند.وی خاطرنشان کرد: عوامل انتظامی، پلیس راهور و تیم اورژانس نیز بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند. راننده این دو خودرو ایرانی بودند اما سرنشینان خودروها از اتباع بودند که یک کودک دختر و 3 بزرگسال فوت و 6 نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
 
دستگیری مادر و پسر به اتهام قتل خانوادگی
زن میانسال که با همدستی پسرش در اقدامی هولناک و در یک نزاع خانوادگی پسر دیگرش را به قتل رسانده بود، در بوکان دستگیر شدند.
سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان در تشریح این خبر گفت: خبر درگیری خانوادگی منجر به جرح به مرکز فوریت‌های پلیسی واصل شد که بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند و موضوع تحت بررسی قرار گرفت. برابر بررسی‌ها و ادعاهای اولیه اختلاف خانوادگی منجر به درگیری و ضرب و جرح شده که مرد ۳۵ ساله متأهل به علت شدت جراحات فوت کرد و دو نفر به‌عنوان متهم به قتل دستگیر شدند. متهمان که یک زن و مرد هستند به ارتکاب قتل طی اختلاف و نزاع خانوادگی اعتراف کرده و پرونده با هماهنگی قضایی تحت بررسی تخصصی کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی