صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

 تعریف و تمجید محمود رضوی از نمایش «رستم و سهراب»
نمایش «رستم و سهراب» از زمانی که به روی صحنه با نظرات مختلفی روبه‌رو شده، برخی به آن نقد کرده و عده‌ای هم آن را کار ارزشمندی می‌دانند؛ در این بین سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما در گروه موافقان این نمایش است. او که طی چند روز اخیر به همراه خانواده خود به تماشای این تئاتر نشسته، درباره تجربه شخصی‌اش نوشته: «رستم و سهراب آقای پارسایی درامی حماسی از دل رستم و سهراب شاهنامه، به عشق وطن بود که سختی فهم شعر و ادبیات حکیم ابوالقاسم فردوسی را برای مخاطب عام نداشت و همزمان از جنس بازاری هم نبود. همه عوامل این نمایش تلاش کرده بودند تا فاخر بودن کار را در اجزا حفظ نمایند. بازی تک‌تک بازیگران در آن صحنه عظیم به چشم می‌آمد، ‌آنچنان که صاحبان نقدونظر می‌توانند ساعت‌ها در مورد تک‌تک بازی‌ها سخن گویند. طراحی هنری دکور و صحنه و لباس کار از اتفاقات درخشان این نمایش چشم‌نواز بود. صدای دلنشین آقای علی زند وکیل هم در کنار درام نمایش، به عشق وطن چندبار چشمان مخاطبان را خیس کرد. تجربه تماشای جمعی این نمایش عظیم در کنار بیش از ۲۵۰۰ تماشاگر و حس مشترک غم، شادی و غرور لذت نمایش را دوچندان می‌کرد. برای من بیش از هر چیز، لذتی که فرزندانم از تماشای برداشتی از داستان رستم و سهراب برده بودند و انبوه سؤالاتی که برای آنها ایجاد شده بود و آنها را مجاب به مطالعه و پرسش می‌کرد، دوست‌داشتنی بود. گفت‌و‌گو در مورد شاهنامه هنوز در بین ما ادامه دارد. این اثر در ذهن فرزندانم تا مدت‌ها ماندگار خواهد بود. باید به همه عوامل این نمایش عظیم خدا قوت گفت.»

رکورد‌شکنی تاریخی رونالدو در شبکه‌های اجتماعی
«کریستیانو رونالدو» همان‌قدر که در جهان ورزش و فوتبال، ستاره‌ای پرطرفدار است، در فضای مجازی هم محبوبیت زیادی دارد. استقبال یک میلیارد نفری مردم برای دنبال کردن صفحات وی در شبکه‌‌های اجتماعی یک رکوردشکنی تاریخی را به نام این فوتبالیست پرتغالی ثبت کرده است. این ستاره فوتبال که به تازگی به یوتیوب نیز پیوسته، بیش از 600 میلیون فالوئر در اینستاگرام، 100 میلیون فالوئر در ایکس (توییتر سابق) و 170 میلیون فالوئر در فیس‌بوک دارد. او همچنین در شبکه‌های اجتماعی چین محبوبیت بسیار بالایی دارد. او در واکنش به این استقبال بی‌نظیر در صفحه توئیتر خود برای قدردانی از مردم نوشته: «ما تاریخ‌ساز شدیم؛ یک میلیارد دنبال‌کننده! این بیشتر از یک عدد است. این گواهی است بر علاقه مشترک، تلاش و عشق ما به فوتبال و فراتر از آن. از خیابان‌های مادیرا تا بزرگ‌ترین صحنه‌های دنیا، همیشه برای خانواده‌ام و برای شما بازی کرده‌ام و حالا یک میلیارد نفر از ما در کنار هم ایستاده‌ایم. شما در تمام مسیر، در همه فراز و نشیب‌ها با من بوده‌اید. این سفر، سفر ماست و با هم نشان داده‌ایم که هیچ محدودیتی برای دستاوردهای ما وجود ندارد. متشکرم که به من ایمان داشتید، از من حمایت کردید و بخشی از زندگی من بودید. بهترین‌ها هنوز در راه است و ما همچنان به پیشرفت، پیروزی و تاریخ‌سازی ادامه خواهیم داد.» رونالدو که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد، ارتباط خیلی خوبی با هوادارانش برقرار کرده است. او از طریق شبکه‌های اجتماعی، برند شخصی خود را تقویت کرده و به یکی از تأثیرگذارترین افراد در جهان تبدیل شده است.

بازگشت آرش عباسی به «پایتخت 7»
تصویری از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی پایتخت 7 در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از خبرهای خوبی برای علاقه‌مندان است. بر اساس تصویری که هومن حاجی عبداللهی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است آرش عباسی، نویسنده «پایتخت 6» به جمع سازندگان این سریال پیوسته؛ ظاهراً اختلافات وی با محسن تنابنده حل شده است. سریال «پایتخت» که تولید آن از چند ماه پیش شروع شد، با حضور بازیگران اصلی ادامه دارد. فصل هفتم «پایتخت» با همه گمانه‌زنی‌ها و خبرهای ضدونقیض این روزها در حال تصویربرداری است و نوروز 1404 به تلویزیون خواهد آمد. انتشار این پست با واکنش‌های مختلفی همراه شده است. یکی از کاربران در همین رابطه نوشته: «پس علیرضا خمسه و بهرام افشاری کجا هستند؟»، یکی دیگر از دنبال‌کنندگان صفحه این هنرمند نوشته: «پس چرا فهرست کامل عوامل ساخت سریال رو اعلام نمی‌کنند تا بفهمیم جای چه افرادی خالی است؟» فرد دیگری نوشته: «این سریال واقعاً محشره، بی‌صبرانه منتظر فصل جدید و پخش آن از تلویزیون هستیم.»، ‌«کاش خود محسن تنابنده کل فیلمنامه فصل جدید را می‌نوشت.»

قدردانی کامبیز دیرباز از مردم
کامبیز دیرباز که در جمع بازیگران فصل سوم سریال «زخم کاری» حضور دارد، با انتشار تصویری از این سریال شبکه‌نمایش خانگی نوشته: «بعد از هر طلوعی قطعاً غروبی در انتظار خواهد بود! مراقب طلوع‌ها و طلوعی‌های فردای زندگیمون باشیم. قصه زخم کاری و مسعود طلوعی هم با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هاش برای من به پایان رسید، به همه همکارانم خسته نباشید می‌گویم و ممنونم از شما که تماشا کردید، حرص خوردید، انتقاد کردید و در نهایت مثل همیشه چتر حمایت و محبتتون روی سر ما برقرار بود.» قسمت آخر فصل سوم این سریال طی روزهای گذشته پخش شده است. جواد عزتی، رعنا آزادی ور، الهه حصاری، مرتضی امینی تبار، سعید چنگیزیان، کامبیز دیرباز، مهراوه شریفی نیا، امیر دژاکام، مه‌ لقا باقری و… از جمله هنرمندانی هستند که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی