حوادث جهان

 مرگ 6 فیلیپینی در طوفان ببینکا
 وقوع طوفان استوایی «ببینکا» در فیلیپین ۶ کشته و دو ناپدید بر جا گذاشت.
 به گزارش شینهوا، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایا گفت که چهار نفر در منطقه خودمختار بانگسامورو و دو نفر در شبه جزیره زامبوانگا در جنوب فیلیپین جان خود را از دست دادند. این آژانس افزود، یک نفر در شبه‌جزیره زامبوانگا و دیگری در منطقه غربی ویسایاس در مرکز فیلیپین ناپدید شده است.
 این آژانس گفت که ببینکا، ششمین طوفان استوایی است که از ژانویه امسال فیلیپین را درنوردیده و بیش از دویست هزار نفر را در نزدیک به ۳۰۰ روستا تحت تأثیر قرار داده است. طوفان ببینکا به زیرساخت‌ها  از جمله جاده‌ها، پل‌ها و خانه‌ها آسیب رسانده است.
 
10 کشته در سقوط اتوبوس گینه ای
 سقوط یک اتوبوس به دره در غرب گینه ۱۰ کشته و بیش از ۳۰ زخمی‌داشت. به گزارش الجزیره، این حادثه زمانی رخ داد که اتوبوسی با بیش از ۵۰ مسافر به مقصد کوناکری حرکت می‌کرد اما ناگهان به دره‌ای در تیمبو سقوط کرد. دو زن و دو کودک در میان قربانیان هستند. مجروحان به بیمارستان منطقه‌ای منتقل شده بودند. بر اساس این گزارش سرعت و رانندگی نامناسب علت اصلی این تصادف بوده است.
 
10 نفر زیر آوار ساختمان هندی مدفون شدند
 حدود ۱۰ نفر زیر آوارهای ساختمانی 3 طبقه که در ایالت اوتار پرادش در شمال هند فروریخت جان باختند. به گزارش ایندیاتودی، این حادثه در مجتمع مسکونی شهرک ذاکر در منطقه میروت رخ داد. مسئولان گزارش دادند، پلیس و آتش‌نشانی 5 نفر را از زیر آوار نجات داده که تحت درمان قرار گرفته‌اند. سلوا کوماری، کمیسر بخش میروت گفت این ساختمان در شهرک مسکونی ذاکر فروریخت و ۸ تا ۱۰ نفر زیر آن گرفتار شدند.
 
سیل رومانی 5 کشته و 250 آواره برجا گذاشت
 جاری شدن سیل شدید بعد از طوفان بوریس در رومانی جان ۵ نفر را گرفت و بیش از ۲۵۰ نفر را آواره کرد. به گزارش یورونیوز، این طوفان بارندگی شدیدی به همراه داشت. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این بارش باعث سیل گسترده شد که بیش از ۲۵۰۰۰ خانه را بدون برق گذاشت و بیش از ۵۰۰۰ خانوار را در ۱۲شهر تحت تأثیر قرار داد. در واکنش به این فاجعه، دولت رومانی منابع اضطراری را بسیج کرده است. در همین حال، کمیته ملی موقعیت‌های اضطراری ارسال کمک‌های اضطراری را که شامل ۴۰۰ تن غذا، کیسه خواب، تشک و واحدهای مسکونی پیش‌ساخته است، برای تأمین سرپناه موقت برای آسیب‌دیدگان تأیید کرد. وزارت دفاع ملی پرسنل نظامی، قایق‌های نجات و کامیون‌ها را برای کمک به عملیات نجات مستقر کرد. گشت‌های ژاندارمری رومانی نیز برای جلوگیری از غارت و خرابکاری در شهرهای آسیب‌دیده مستقر شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی