صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت مطرح کرد
تلاش برای وفاق، عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد
دکتر مسعود پزشکیان در جلسه عصر دیروز هیأت دولت با قدردانی از همه کسانی که برای برگزاری موفق سفر به عراق تلاش کردند، اظهار داشت: بنده نه در شعار، بلکه بر اساس اعتقاداتم باور دارم که اگر ما بر اساس سیره رسول اکرم(ص)، برای تقویت برادری و وفاق تلاش کنیم، ایجاد وحدت و انسجام در عرصه داخلی و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد.
رئیس جمهور همچنین از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست توافقات صورت گرفته در سفر عراق بخصوص تکمیل خط‌‌آهن شملچه به بصره را با سرعت پیگیری کنند.
دکتر پزشکیان به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: بیایید به مبارکی این روزهای عزیز در عمل و نه صرفاً در شعار به دنبال وحدت و وفاق باشیم. دشمن از تفرقه و اختلاف ما سوءاستفاده می‌کند، پس ضروری است که با هم متحد باشیم.
رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با تبریک پرتاب موفق ماهواره تحقیقاتی «چمران - 1» به مدار 550 کیلومتری زمین گفت: حق این است که بگوییم زحمات و تلاش‌های اصلی برای آماده‌سازی و پرتاب این ماهواره در دولت گذشته صورت گرفته و باید از همه دست‌اندرکاران این دستاورد مهم صمیمانه قدردانی کنیم.
در این جلسه وزرای آموزش و پرورش و امور خارجه نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

سفیر ایران در روسیه: پزشکیان در نشست بریکس
شرکت می‌کند
سفیر ایران در روسیه خبر داده رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست بریکس در کازان روسیه شرکت خواهد کرد.
«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز یکشنبه خبر داد «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشورهای عضو بریکس که قرار است روزهای یکم تا سوم آبان ماه در شهر کازان روسیه برگزار شود، حضور خواهد یافت.
پیشتر سفیر ایران به خبرگزاری تاس گفته بود، مسعود پزشکیان قرار است در ماه اکتبر برای شرکت در نشست اعضای بریکس به کازان سفر کند و در جریان این سفر با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.
پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به برگزاری نشست آتی سران گروه بریکس، گفت: روسیه منتظر رئیس‌جمهور جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود. در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس‌جمهور ایران دیدار جداگانه‌ای خواهم داشت.
رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به روند تدوین موافقتنامه همکاری‌های جامع بلندمدت دو کشور اظهار داشت: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس‌جمهور ایران برای امضای توافقنامه جدید مشارکت راهبردی است.

برگزاری رویداد «۵۰ سال فناوری هسته‌ای در ایران؛
روایت موفقیت‌ها»
در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رویداد جانبی «50 سال فناوری هسته‌ای در ایران؛ روایت موفقیت‌ها» در چهار محور نیروگاه‌های اتمی، رآکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت هسته‌ای و کاربرد پرتوها برگزار می‌شود. این رویداد همزمان با نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه هفته جاری آغاز به کار می‌کند، در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. در این رویداد چند نفر از کارشناسان سازمان انرژی اتمی به تبیین بخش‌های مختلف فعالیت‌های هسته‌ای کشور در حوزه‌های رآکتورهای اتمی، کاربرد پرتوها، رادیودارو و تولید سوخت می‌پردازند.

بدرقه پیکر سرباز شهید پارسا سوزنی در شیروان
پیکر مطهر سرباز وطن، شهید پارسا سوزنی که در عملیات تروریستی اشرار پنجشنبه گذشته در میرجاوه به شهادت رسیده بود دیروز با حضور پرشور مردم شیروان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

آسمان خلیج فارس تحت رصد دائمی پدافند هوایی است
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور میزان آمادگی رزمی و توان عملیاتی این یگان را ارزیابی کرد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: آسمان پرتردد خلیج همیشه فارس تحت رصد دائمی پدافند هوایی است و استفاده از سامانه‌های بومی عامل برتر ساز دفاع هوایی کشور است.

جستجو
آرشیو تاریخی