صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

وزیر بهداشت تأکید کرد
ضرورت همکاری اورژانس و پلیس برای کاهش مرگ‌و‌میر حوادث  جاده‌ای
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر همکاری اورژانس و پلیس برای انجام پژوهش در راستای کاهش مرگ‌و‌میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای در کشور تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا ظفرقندی در مراسم چهل‌ونهمین سالروز تأسیس اورژانس ۱۱۵ افزود: اورژانس با مردم، پلیس و کادر درمان سر و کار داشته و نیاز به مشارکت و هماهنگی برای خدمت بهتر و کاهش آسیب‌ها و مرگ‌ومیر‌ها دارد.
وی با تأکید بر آموزش اورژانس با دانش‌های روز دنیا، ادامه داد: باید آموزش دهیم تا پرسنل اورژانس هنگام رسیدن بر سر بالین بیمار، کمک‌های اولیه را سریع‌تر انجام دهند تا بتوانیم بسیاری از افراد دچار حوادث ترافیکی، جاده‌ای و سکته‌های مغزی را نجات دهیم. ظفرقندی با تأکید بر اینکه باید مرگ‌ومیرها را در کشور کاهش داد، تصریح کرد: برای رسیدن به این شاخص باید اورژانس و پلیس کار پژوهشی انجام دهند تا نقص و اشکالاتی که باعث افزایش مرگ‌ومیر می‌شود شناسایی شود.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه سیستم تجهیزات از جمله آمبولانس به‌روز شود، هزینه‌ها و بودجه‌های لازم در دولت با توجه خاص رئیس‌جمهور تخصیص می‌یابد. وی اظهار داشت: با توجه به کار سخت پرسنل اورژانس باید شرایط کاری آنها بهتر شود؛ استرس آنها زیاد است و باید در اسرع وقت به آنها کمک کرد.
ظفرقندی گفت: باید تجهیزات اورژانس را نیز کامل کنیم و این اولویت اصلی وزارت بهداشت است که با کمک سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم در اسرع وقت انجام می‌شود.


انتخاب مدیران زن
خبر خوش وزیر علوم  
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انتصاب مدیران زن در سطوح معاونت این وزارتخانه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خبر داد و گفت: این مدیران انتخاب شده‌اند و اسامی آنها بزودی اعلام می‌شود.
به گزارش ایرنا، حسین سیمایی‌صراف، وزیر عتف در پاسخ به استفاده از زنان در بدنه مدیریتی وزارتخانه و ریاست دانشگاه‌های کشور خبری خوش داد.  وی گفت: در شرایط برابر، خانم‌ها مقدم هستند و ما مدیران زن هم انتخاب کرده‌ایم که اخبار آن بزودی اعلام می‌شود.
حسین سیمایی‌صراف درباره افزایش تعداد رؤسای زن دانشگاه‌های کشور هم گفت: برای ریاست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حتی معاونت وزیر، دلیلی نداریم که یک زن را انتخاب نکنیم، منتهی شخص باید شرایط حرفه‌ای تصدی آن شغل را داشته باشد، حتی اگر آنها با مردان هم برابر باشند، باز اولویت با زنان است.


جشن «غنچه‌ها» برگزار می‌شود
پیش‌بینی ورود بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز به پیش‌دبستانی
مراسم جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، جشن غنچه‌ها مقدمه‌ای برای ورود نوآموزان به پیش‌دبستانی است تا در اولین حضورشان در مدرسه روزی شاد داشته باشند و با مربی، اولیای مدرسه و هم‌کلاسی‌های خود آشنا شوند که این جشن امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
آن‌گونه که سازمان تعلیم و تربیت اعلام کرده است، در سال تربیتی 1403-1402   حدود ۷۰۰ هزار نوآموز ثبت‌نام کرده‌ بودند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تعداد افراد درخواست‌کننده  برای دریافت مجوز کودکستان و افزایش نوآموزان، تعداد نوآموزان امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر باشد.


خط انتقال فاضلاب در جنوب تهران احداث می‌شود
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: خط انتقال فاضلاب در جنوب تهران برای حل مشکلات زیست محیطی و بهداشتی احداث می‌شود.
به گزارش «ایران»، علی نصیری با اشاره به برگزاری ستاد اضطراری رفع معضلات فاضلاب منطقه ۱۹ تهران با حضور معاون دادستانی و مسئولان شهرداری و شرکت آبفا و فاضلاب تهران اظهار کرد: خط انتقال فاضلاب به طول چهار و نیم کیلومتر و ایستگاه پمپاژ به تصفیه‌خانه خلیج فارس احداث خواهد شد که با احداث این خط، مشکلات و معضلات زیست محیطی و بهداشتی شهروندان منطقه ۱۹ حل خواهد شد. وی تصریح کرد: این پروژه به منظور انتقال فاضلاب ناحیه ۳ منطقه ۱۹ از جمله خلازیر و دولتخواه به تصفیه‌خانه مذکور طراحی شده است تا از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از رهاشدگی فاضلاب جلوگیری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی