حوادث جهان

4 دانش آموز در سقوط درخت جان باختند
 سقوط یک درخت روی یک سه چرخه در حال حرکت در استان لانائو دل سور در جنوب فیلیپین، جان چهار کودک را گرفت. به گزارش شینهوا، پلیس روز دوشنبه اعلام کرد این حادثه در امتداد بزرگراه در حالی که  دانش آموزان ۷ تا ۱۵ ساله سوار بر سه چرخه به سمت مدرسه‌ای در شهر مالابانگ می‌رفتند، رخ داد. راننده سه چرخه نیز به همراه دو سرنشین دیگر به شدت مجروح شدند. پلیس گفت وزش باد شدید درخت کنار جاده را ریشه‌کن کرد و باعث سقوط آن روی سه‌چرخه شد. مرگ هر چهار نفر در بیمارستان محلی تأیید شد. سه دانش آموز هم در این حادثه زخمی شدند.

«ببینکا» چین را درنوردید
طوفان موسوم به «ببینکا» شانگهای چین را درنوردید و زندگی مردم را مختل کرد.
به گزارش آناتولی، این طوفان می تواند قوی ترین طوفانی باشد که در ۷۵ سال گذشته به مرکز مالی چین ضربه زده است. در همین حال مقامات شانگهای، شهری که نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، فعالیت مدارس و حمل و نقل عمومی را به عنوان یک اقدام احتیاطی به حالت تعلیق درآوردند.
مقامات محلی برای طوفان ببینکا هشدار قرمز صادر کرده‌اند که بالاترین سطح هشدار است. بیش از ۴۱۴ هزار نفر از ساکنان شانگهای در پی اقدامات پیشگیرانه در برابر پیامدهای احتمالیِ طوفان و تخلیه شهر، آواره شدند.طوفان ببینکا همچنین از ژاپن و مرکز و جنوب فیلیپین عبور کرد و سقوط درختان باعث مرگ ۶ نفر در این کشورها شد.

مرگ 41 مسافر در واژگونی قایق حامل کشاورزان
 واژگونی یک قایق چوبی حامل کشاورزان در ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه، منجر به غرق شدن ۴۱ نفر شد. به گزارش الجزیره، قایق حامل بیش از ۵۰ مسافر و خدمه بود که در رودخانه‌ای در نزدیکی گومی، شهری در منطقه زامفارا، اندکی پس از خروج از ساحل واژگون شد. به گفته مقامات محلی، مسافران کشاورزانی بودند که روزانه با قایق به زمین‌های کشاورزی خود به مناطق همسایه سفر می‌کردند. مقامات محلی به سرعت پرسنلی را به محل حادثه اعزام کردند، از جمله غواصان محلی، که حداقل 12 نفر از بازماندگان را بیرون کشیدند. حسن دائورا، رئیس اداره مدیریت اضطراری دولتی زامفارا  در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت که در این حادثه بیشتر زنان و کودکان کشته شده اند.  تصادفات قایق اغلب در این کشور آفریقایی به عواملی مانند اضافه بار، شرایط آب و هوایی نامطلوب و خطاهای عملیاتی مرتبط است.

تخلیه شهری در جنوب لهستان به خاطر سیل
دونالد تاسک، نخست‌وزیر لهستان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بر اثر بارندگی‌های مداوم در جنوب لهستان یک نفر کشته و تعداد زیادی از مناطق سیلزده جابجا شدند. به گزارش یورونیوز، تا روز یکشنبه  ۱۶۰۰ نفر از کلودزکو، شهری در جنوب لهستان  به دلیل سیل شدید ناشی از بارندگی مداوم تخلیه شدند. باران‌های سیل آسا باعث شده است که رودخانه‌ها از سطح هشدار دهنده فراتر بروند. تاسک هشدار داد که تأخیر در تخلیه ممکن است نه تنها برای شهروندان بلکه برای افراد امدادرسانی که در شرایط بسیار دشوارتر باید تخلیه منطقه را انجام دهند، خطرناک باشد.

3 کشته در برخورد کامیون و مینی بوس
منابع خبری ترکیه اعلام کردند در یک حادثه رانندگی در جنوب این کشور دست‌کم ۳ تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند. به گزارش شینهوا ، در حادثه‌  روز دوشنبه یک دستگاه کامیون با یک مینی‌بوس مسافربری در شهر «جیحان» واقع در استان «آدانا» برخورد کرد و دو راننده و یک مسافر کشته شدند. مقامات محلی گفته‌اند مجروحان در بیمارستان بستری شدند و تحقیقات برای بررسی علت حادثه آغاز شده است.
به نقل از خبرگزاری آناتولی، داده‌های رسمی نشان می‌دهد آمار تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جراحت در این کشور طی سال گذشته (۲۰۲۳) رشد ۱۹.۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است.

خواهران دوقلو راز قتل پدرشان را فاش کردند
راز قتل مرد امریکایی سرانجام پس از 35 سال با کمک دختران دوقلویش فاش شد.
جیمی وید مارتین  شب ۱۳ اکتبر ۱۹۸۹ به میخانه‌ای در زادگاهش در شهر «بون تر» ایالت میسوری امریکا رفت، اما هرگز به خانه بازنگشت و جسد خون آلود مارتین در یکی از خیابان‌های نزدیک به میخانه کشف شد. مقامات در آن زمان گفتند که در جریان یک نزاع در بیرون میخانه، ضربه مرگباری به سر او خورده و کشته شده است. هرچند این قتل در شهری کوچک سر و صدای زیادی به پا کرد، با این حال قاتل او هیچگاه پیدا نشد. هجده سال بعد دختران دوقلوی مارتین، آنجلا ویلیامز و آندریا لین که به هنگام قتل پدرشان  ۱۱ سال داشتند، تصمیم گرفتند تا پرونده قتل پدرشان را دنبال کنند. این دو خواهر در اواخر سال ۲۰۲۰، یعنی ۳۱ سال پس از قتل پدرشان پادکستی تحقیقی و جنایی  با نام «شهر کوچک فراموش شده» راه‌اندازی کردند و در جریان صحبت با ساکنان شهر متوجه شدند که فردی پدرشان را به داشتن رابطه نامشروع با همسرش متهم کرده و  با هم درگیر شده بودند.
طبق اظهارات یک شاهد عینی در پادکست، درگیری در میخانه شروع شده و به بیرون کشیده شده است. چند ماه بعد، در اوایل سال ۲۰۲۱، دفتر دادستانی منطقه با اشاره به اینکه سرنخ‌های جدیدی درباره این قتل پیدا شده‌ است اعلام کرد که پرونده را دوباره به جریان می‌اندازد. مقامات و بازپرسان در این راه با تهیه‌کنندگان پادکست تماس گرفتند. حالا این ماه پلیس سرانجام مردی را در این پرونده بازداشت کرده است. مظنون، وسلی پل مارلر، ۶۹ ساله دارای سابقه حمل مواد مخدر، از سوی دادگاه متهم به این قتل  شده است. هر چند او خود را بی‌گناه می‌داند.

جستجو
آرشیو تاریخی