کلاهبرداری خانوادگی با ثبت شرکت‌های صوری

گروه حوادث/اعضای یک خانواده که با سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران شرکت‌های ساختگی راه‌اندازی کرده و باعث اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی شده بودند، با تلاش پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت‌های صوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند. بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که سرکرده این باند با سوء استفاده از مدارک هویتی یک زن و جعل امضا وی، شرکت بازرگانی ثبت و اقدام به خرید و فروش کالاهای وارداتی می‌کند. در ادامه با شکایت این زن مشخص شد شرکت ثبت شده به نام وی متحمل ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی است که در تحقیقات پلیسی مشخص شد سرکرده این باند با ۷ تن از اعضای خانواده‌اش ۴۴ شرکت صوری به ثبت رسانده و فرارهای مالیاتی را انجام می‌دهد.
سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر اعضای این باند در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم اعضای این باند دستگیر و در بازرسی از دفاتر متهمان تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و توقیف شد. با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود ۸۵۰ میلیارد ریال برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شده است. شرکت‌های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال بررسی بوده و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان متهمان ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی