صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

با هدف تأمین یک‌میلیون بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در همه استان‌ها اجرا می‌شود

«همه حاضر» از خراسان تا خوزستان

ایران‌زمین- پو یش ملی «همه حاضر» در آستانه بازگشایی مدارس در سراسر کشور از خراسان رضوی تا خوزستان و از آذربایجان شرقی تا سیستان و بلوچستان برگزار می شود تا «مهر» عطر ایثار و رنگ نوعدوستی بخود گیرد . این روزها با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید، بازار نوشت‌افزار رونق گرفته و دنیای بچه‌ها را شاد و رنگی کرده است. بوی کتاب و دفتر نو، لباس‌های مرتب، مداد رنگی و ... خانه‌ها را پر کرده‌ است. پدر و مادر‌ها هم با شوق، لوازم مورد نیاز فرزندانشان را می‌خرند تا دلخوشی‌های کوچک مهر برای آنها ثبت خاطره شود. همه این زیبایی یک روی سکه مهرماه است و روی دیگر آن کودکانی هستند که توانایی خرید نوشت‌افزار را ندارند و همین موضوع، شوق شروع سال تحصیلی را در دل آنها خاموش کرده است. البته امسال برخی نهادهای دولتی به‌عنوان پشتیبان با برگزاری پویش مردمی «همه حاضر» در تلاشند با تأمین یک‌میلیون بسته نوشت‌افزار این شوق را دوباره در دل کودکان مناطق محروم روشن کنند. این پویش در روزهای اخیر با هدف تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار با شعار «هم من هم دوستم!» کار خود را در سراسر استان‌ها آغاز کرده است.
خانواده‌هایی که تمایل دارند در این پویش سهیم باشند می‌توانند با مراجعه به سایت پویش در شبکه شاد هم نوشت‌افزار با قیمت و تخفیف مناسب برای فرزند خود خرید کنند و هم برای دانش‌آموزان مناطق محروم خرید و آن را اهدا کنند. هموطنان همچنین می‌‎توانند از طریق کد دستوری پویش با آدرس ستاره هفت هشتاد یا از طریق «آی‌گپ» و سایر پیام‌رسان‌های‎ ایرانی خرید کنند.
آغاز پویش «همه حاضر»
تحت پوشش سازمان بهزیستی
«سید محمدجواد حسینی»، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز به کار پویش «همه حاضر» در تمام استان‌ها اظهار داشت: این پویش مردمی از ۲۱ شهریور تا ۱۵ مهرماه با هدف تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان مناطق محروم آغاز به کار کرده است. وی ادامه داد: ما در این پویش به دنبال تأمین مایحتاج دانش‌آموزان جامعه هدف تحت پوشش سازمان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری این عزیزان در مدارس انجام خواهیم داد.
رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در خصوص شیوه مشارکت مردم در این پویش نیز گفت: مردم شریف کشورمان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی یا از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir دراین پویش شرکت کنند.
 
استقبال قزوینی‌ها از پویش
 «همه حاضر»
«علی دهباشی پور» مدیرکل بهزیستی قزوین از آغاز به کار پویش «همه حاضر» با هدف تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان در این استان خبر داد و گفت: انتظار داریم شهروندان استان قزوین در این همایش حضوری فعال داشته باشند. وی ادامه داد: تأمین مایحتاج دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مهم‌ترین هدف ما در این پویش است و تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری این عزیزان در مدارس انجام خواهیم داد. دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش و تهیه ملزومات مورد نیاز آنان است و همچون سال‌های گذشته آمادگی خود را برای دریافت کمک‌های مردمی هموطنان و رساندن کمک‌های آنان به دست نیازمندان واقعی اعلام می‌کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص شیوه مشارکت مردم در این پویش توضیح داد: مردم قزوین می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق کارت مجازی به شماره ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۰۸۳۸۰۸۸، شماره شبا ۶۷۰۱۰۰۰۰۴۱۷۷۰۳۴۵۴۱۹۰۲۷۱۲ و کد دستوری: #۱۲۳* واریز یا با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۷۹۷۸۱۲ معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی تماس حاصل کنند.
همچنین شهروندان می‌توانند با حضور در ستادهای مرکزی شهرستان‌های استان شامل قزوین، واقع در نواحی تهران قدیم و مینودر - الوند، خیابان امام حسن(ع) - تاکستان، خیابان امام – بوئین‌زهرا، خیابان معلم غربی - آبیک، میدان‌ آزادگان و آوج خیابان امام مراجعه و کمک‌های خود را تقدیم کنند.

 همراهی مردم البرز
با دانش‌آموزان کم بضاعت
«وجیهه محمدی فلاح»، مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز در این خصوص اظهار داشت: به مناسبت بازگشایی مدارس و نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید پویش «همه حاضر» در همه شهرهای استان در حال اجراست.
محمدی فلاح با تأکید بر اینکه ما در این پویش به دنبال تأمین مایحتاج دانش‌آموزان هستیم، افزود: این بسته‌های حمایتی تحصیلی شامل اقلامی مانند کیف، دفتر، مداد، خودکار، پاک‌کن، تراش، مداد رنگی و دفتر نقاشی است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: در سال گذشته با همکاری مردم خیر استان مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای کمک به ۲۵۵۶ نفر از دانش‌آموزان نیازمند جذب شده که انتظار می‌رود امسال با توجه به شرایط اقتصادی و استقبال مردم خیر استان، مشارکت بیشتری برای دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند صورت پذیرد. محمدی فلاح گفت: خیرین علاوه بر مراجعه به ادارات بهزیستی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق پرداخت مجازی به کارت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان البرز به شماره ۶۳۶۷۹۵۷۰۵۵۴۸۵۰۷۷ و شماره حساب ۴۱۸۱۰۳۴۵۴۱۹۶۱۳۲۴ یا با شماره‌گیری کد دستوری #۲۵۰۰۰۰*۶۶۵۵* اهدا کنند.

کردستانی‌ها همراه
با پویش «همه حاضر»
«حسین رسولی»، مدیرکل بهزیستی استان کردستان هم در این زمینه اظهار داشت: این پویش در راستای تأمین نوشت‌افزار، البسه، کیف و کفش دانش‌آموزان و با اولویت خانوارهایی که در تأمین لوازم ضروری آموزش و تحصیل عاجز هستند، اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای این پویش تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، گفت: جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقای سطح زندگی مددجویان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشارکتی، مراکز و مؤسسات خیریه تحت نظارت سازمان از طریق دریافت پک نوشت‌افزار، پرداخت کمک‌هزینه‌های آموزشی و تهیه وسایل کمک‌آموزشی از اهداف اصلی اجرای این پویش است.
وی به شیوه‌های جلب و جذب مشارکت‌های مردمی استان کردستان در این پویش اشاره کرد و افزود: خیرین و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۲۲۸۸*۶۶۵۵* و پرداخت مجازی به شماره کارت
 ۶۷۸۴-۷۱۸۱-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و شماره حساب ۶۱۶۴۰۳۴۵۴۱۷۰۶۱۰۰ در این پویش شرکت کنند.
 
آغاز پویش «همه حاضر»
در استان مرکزی
«محمود حسین‌آبادی»، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از آغاز پویش «همه حاضر» در استان مرکزی در راستای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم در استان خبر داد و گفت: والدین می‌توانند در کنار خرید نوشت‌افزار برای فرزندان‌شان، برای دانش‌آموزان مناطق محروم هم نوشت‌افزار مورد نیاز را خریداری کنند.مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این پویش یک اقدام کاملاً مردمی است که همه نهادهای دولتی در آن حضور خواهند داشت و برای تحقق اهداف این پویش باید همه دستگاه‌های اجرایی، خیرین و گروه‌های جهادی همکاری لازم را داشته باشند. هموطنان عزیز می‌توانند از طریق سایت پویش ملی «همه‌حاضر» کمک کنند.
وی تأکید کرد: تعدادی از دانش‌آموزان در تأمین نوشت‌افزار خود برای مدرسه با مشکل مواجه هستند که دراین راستا بهزیستی استان مرکزی نیز در سنوات قبل مجموعه اقداماتی انجام داده و امسال برای نیز مقرر شده در قالب یک پویش ملی و با مشارکت همه نهادهای حاکمیتی، دولتی و مردمی به‌عنوان یک پویش ملی و ماندگار فعالیت داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی