آن سوی مرز

برندگان جوایز امی ۲۰۲۴ معرفی شدند

با معرفی برندگان جوایز امی ۲۰۲۴، «شوگان» با ۱۸ جایزه نام خود را در تاریخ ثبت کرد و «خرس» هم ۱۱ جایزه کسب کرد.
«خرس» با ۱۱ جایزه از جمله جایزه کارگردانی برای کریستوفر استورر، رکورد قبلی خود را که ۱۰ برد در سال گذشته بود، شکست. «شوگان» هم برنده بهترین درام شد./مهر

 

گلادیاتورها در چینه‌چیتا

فصل دوم سریال جنجالی تاریخی و گلادیاتوری «آنها در آستانه مرگ هستند»، وارد مرحله تولید شده است. این درام گلادیاتوری و تاریخی در 9 اپیزود تهیه می‌شود.
بخش اعظم سکانس‌های سریال دوباره در شهرک سینمایی ایتالیایی چینه‌چیتا فیلمبرداری می‌شود که شامل صحنه‌های مسابقات ارابه‌رانی و نبرد گلادیاتورها می‌شود./صبا

 

اکران محدود فیلم جدید کلینت ایستوود

«عضو هیأت منصفه شماره ۲» تازه‌ترین ساخته سینمایی فیلمساز مؤلف و کهنه‌کار، کلینت ایستوود، برای حضور در رقابت‌های اسکاری، یک نمایش عمومی محدود را تجربه می‌کند. این فیلم اول نوامبر (۱۱ آبان‌ماه) اکران عمومی می‌شود.
این درام دلهره‌آور دادگاهی قرار است در تاریخ مذکور در حدود صد سالن سینما و برای یک هفته روی پرده برود.علت این نوع اکران برای این است که فیلم بتواند امکان حضور در رقابت‌های اسکاری پیش‌رو را داشته باشد و این در حالی است که اولین نمایش بین‌المللی فیلم در جشنواره فیلم ای.‌اف.آی است که از ۲۳ تا ۲۷ اکتبر برپا می‌شود.

 

دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای «پتتیک»

انیمیشن کوتاه «پتتیک» ساخته نرگس ذاکری از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی دیپلم افتخار جشنواره خیرونای اسپانیا را دریافت کرد. «پتتیک» نام یکی از سونات‌های بتهوون است، شخصیت اصلی داستان یک پیانیست است. «پتتیک» به معنای غم‌انگیز است و موضوع این انیمیشن درباره فروپاشی روانی یک انسان است که منجر به خلق اثر هنری می‌شود. بخش انیمیشن این جشنواره از 22 تا 25 شهریورماه برگزار شد و «پتتیک» دیپلم افتخار این دوره را دریافت کرد.
/ایرنا

جستجو
آرشیو تاریخی