صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

ارز واردات خودرو تأمین شده است

خودروسازان برای افزایش تولید نیاز به ارز دارند که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ارز واردات خودرو از سوی بانک مرکزی تأمین شده گفت: با خودروسازان در جهت افزایش تولید صحبت‌هایی داشته‌ایم که نیاز به ارز داشته‌اند و در حال برنامه‌ریزی هستیم. وی افزود: دغدغه‌های بخش خصوصی را در وزارت صمت با همفکری این بخش برطرف و مسائلی را که مربوط به سایر وزارتخانه‌هاست پیگیری می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برق نباید در کارخانجات قطع شود تا جریان تولید تداوم داشته باشد؛ در این راستا مسأله تأمین انرژی را دنبال و حل خواهیم کرد. وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌ خودروهای کارکرده اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، زیرا با آن بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.
اتابک افزود: واردات خودروهای نو را انجام می‌دهیم، ضمن اینکه واردات افزایش یافته و تعداد خودروهایی که در گمرک و در حال ترخیص است بیشتر از سه برابر سال گذشته است. وی با اشاره به اینکه کیفیت خودرو نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارد، گفت: باید مسائل خودروسازان و ارز دریافتی آنها را هم در نظر داشته باشیم. در وزارت صمت کمیته راهبردی خودرو تشکیل شده است و بحث کیفیت خودرو هم ذیل این کمیته پیگیری خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی