صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سکوهای بومی به عرصه بین‌المللی وارد می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت موجود در توسعه فعالیت‌ سکوهای بومی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌المللی فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت دنبال می‌کنیم.
به گزارش «ایران»، ستار هاشمی در نشست خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزارتخانه، مدیران سکوها و پیام‌رسان‌های بومی برگزار شد، اظهار داشت: پلتفرم‌های (سکوهای) بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم متناسب با اقتضائات و شرایط روز، حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی دنبال می‌کند. هاشمی گفت: وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی صحبت می‌کنیم، منظور ما حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده است. به گفته وزیر ارتباطات، در حال حاضر مهم‌ترین هدف، حضور پیام‌رسان‌های بومی در عرصه بین‌المللی بویژه میان کشورهای منطقه یا کشورهای هم‌پیمان همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.
هاشمی یکی از موانع ارائه خدمات بر بستر سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی را حبس داده‌های مردم توسط برخی نهادها و سازمان‌های دولتی دانست و تأکید کرد: در دولت جدید، حتماً قانون داده‌ها و اطلاعات ملی (دوام) را برای آزادسازی داده‌های مردم با جدیت پیگیری می‌کنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم خدمت‌رسانی بر بستر سکوهای داخلی توسعه پیدا کند. پیام‌رسان‌های داخلی باید با بهبود و ارتقای کیفیت خدمات، به افزایش رضایتمندی مردم به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه ارتقای سرمایه اجتماعی کشور کمک کنند.
تشکیل تیم ویژه درباره کیفیت اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تشکیل یک تیم ویژه در بحث آسیب‌شناسی چالش‌های شبکه و کیفیت ارتباطات در این وزارتخانه خبر داد. وی درباره کیفیت اینترنت و ارتقای آن و همچنین فیلترینگ اظهار کرد: بحث شبکه به طور کلی دو بعد متفاوت دارد؛ یک بعد بحث کیفیت خدمات و ارتباطات است که مشخصاً در حوزه مأموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد و ما حتماً با جدیت آن را دنبال می‌کنیم. امیدواریم در بحث ارتقای کیفیت ارتباطات و دسترسی‌ها، خبرهای خوبی به مردم بدهیم و مردم این تغییرات را در زندگی خود حس کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی