صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

سال تحصیلی جدید بدون کمبود معلم در یزد
یزد - هرچند آموزش و پرورش استان یزد در سال‌های گذشته با کمبودهایی در حوزه‌های معلم و کلاس‌های درس در آغاز سال تحصیلی مواجه بود، ولی با تدابیر اندیشیده شده برای امسال و با جذب معلم‌های جدید و افتتاح مدارس تا حدی این کمبودها مرتفع شده است.
«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ضمن اشاره به اینکه طی سال گذشته استان یزد با کمبود نیروی انسانی مواجه بود، گفت: خوشبختانه این مشکل در سال‌جاری با توجه به استخدام‌هایی که طی چند مرحله انجام شده، رفع شده و در مقطع ابتدایی هیچ‌گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی نداریم. وی با اشاره به کسری جزئی نیروی انسانی در مقطع متوسطه گفت: این کسری و کمبود از طریق ساعت‌های حق‌التدریس نیروهای شاغل رسمی تأمین خواهد شد و در این مقطع نیز مشکلی نخواهیم داشت.

«روز قم» ثبت ملی شد
قم- استاندار قم گفت: با تصویب روز ملی قم مصادف با 23 ربیع‌الاول و همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مختصات مختلف این روز به استانداری قم ابلاغ شده  و این روز از سال آینده به‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد. سید محمد آقامیری خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ عمومی طی سه سال گذشته اتفاقات خوب و امیدبخشی در سطح استان قم رقم خورده و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان است.

پایان برداشت برنج در گیلان
رشت -  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از پایان برداشت برنج در شالیزارهای استان خبر داد و گفت: تولید ۱.۱ میلیون تن شلتوک پیش بینی می شود.
صالح محمدی افزود : در سال زراعی جاری ۲۳۷ هزار و ۲۵۰ هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، زیر کشت برنج رفت. وی با اشاره به کشت مکانیزه برنج در ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری، گفت : سطح برداشت مکانیزه محصول برنج نیز ۲۱۰ هزار هکتار بوده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طبق پیش بینی ها تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۵۰۸ تن شلتوک برآورد می شود، گفت: سطح زیر کشت ارقام بومی شامل هاشمی، علی کاظمی، جمشیدجو و... ۲۲۵ هزار و ۳۶ هکتار بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی