صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

سید حسن نصرالله
عصر پنجشنبه
سخنرانی می‌کند
دبیرکل حزب‌الله درباره آخرین تحولات روی داده پس از انفجار پیجرها در لبنان سخنرانی می‌کند. شبکه المنار گزارش داد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه ساعت پنج عصر به وقت بیروت (۱۷:۳۰ تهران) درباره آخرین رویدادها سخنرانی خواهد کرد. انفجار پیجرها در لبنان تاکنون ۱۱ شهید و حدود ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است. حزب‌الله رسماً دولت اشغالگر را مسئول عواقب حمله‌ای که با انفجار دستگاه‌های ارتباطی از نوع پیجر انجام شد، می‌داند. یک مقام ارشد حزب‌الله نیز به رویترز گفت که سید حسن نصرالله در پی این انفجارها حالش خوب است و آسیبی ندیده است.
مقاومت اسلامی در بیانیه‌هایی اسامی شهدای راه قدس را اعلام کرد که شامل شهید مجاهد یوسف مدی الوح «هادی»، شهید مجاهد حسن احمد محمد «مصطفی»، شهید مجاهد نجیب عبدالحسین علاء‌الدین «علی مظلوم»، شهید مجاهد حسن محمد یاسین «یامن»، شهید مجاهد حسین احمد منتش «صلاح»، شهید مجاهد محمد زکریای عباس «حیدره»، شهید مجاهد عباس بلال منعم «میرزا مهدی»، شهید مجاهد محمدمهدی علی عمار «ذوالفقار»، شهید مجاهد حسین علی علاء‌الدین «زکریا»، شهید مجاهد عباس فضل یاسین «ابو الفضل» و شهید مجاهد مهدی عباس صمحات «جواد معتوق» هستند.

جنگ اوکراین یک میلیون کشته و مجروح برجای گذاشته است
روزنامه امریکایی با استناد به آمارهای محرمانه برآورد کرد جنگ اوکراین و روسیه تاکنون مجموعاً بیش از یک میلیون کشته و مجروح را در میان هر دوطرف جنگ در پی داشته است.
رسانه امریکایی ارزیابی کرد تعداد اوکراینی‌ها و روس‌هایی که در مدت حدوداً دو سال و نیم سپری شده از جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند به حدود یک میلیون نفر رسیده و این تلفات هزینه‌هایی را برای دو کشور در آینده به وجود خواهد آورد. به نوشته وال استریت ژورنال چند منبع مطلع اظهار کردند یک برآورد اطلاعاتی محرمانه اوکراین در اوایل سال‌جاری میلادی نشان داده ۸۰ هزار سرباز اوکراینی کشته و ۴۰۰ هزار نیروی اوکراینی دیگر زخمی شده‌اند.
سرشماری اوکراین که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، نشان داد که این کشور ۴۸ میلیون نفر جمعیت دارد اما برآوردهای مقام‌های مسئول اوکراینی حاکی از آن بوده‌اند که در ابتدای سال ۲۰۲۲ و قبل از جنگ، جمعیت این کشور به ۴۰ میلیون نفر تقلیل پیدا کرد.
سازمان ملل نیز اعلام کرده از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تا کنون بالغ بر ۶ میلیون اوکراینی از کشورشان فرار کرده‌اند. طبق برآوردهای پیشتر فاش نشده دولت اوکراین، مجموع جمعیت این کشور در مناطقی که هم‌اکنون در کنترل دارد به چیزی بین ۲۵ تا ۲۷ میلیون نفر کاهش یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی