صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

منابع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان تثبیت شد

علی دانیال
خبرنگار


میزان حق بیمه وصول شده در پنج ماهه سال‌جاری در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان به رقم ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰٫۳۶ درصد رشد داشته و نشان از پایداری منابع این صندوق دارد.در یک سال منتهی به انتهای تابستان سال‌جاری، تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با افزایش مواجه شد به ‎طوری‌ که منابع این صندوق به بالاترین میزان خود در بین صندوق‌های مشابه رسید. نشان به آن نشان که حالا به ازای هر مستمری‌‎بگیر، حدود 9 نفر بیمه شده فعال وجود دارد.
یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی هر صندوق یا سازمان بازنشستگی وصول حق بیمه از محل بیمه‌پردازی افراد تحت پوشش است که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز در این مسیر اقدامات مؤثری را برای جذب بیشتر منابع پایدار دنبال می‌کند. نشان به آن نشان که میزان حق بیمه وصول شده در پنج ماهه سال‌جاری، رقم ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال را نشان می‌دهد که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰٫۳۶ درصد رشد داشته است.
در یک سال منتهی به شهریور ماه سال‌جاری، تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با افزایش 263هزار و 996 نفر به دو میلیون و 999 هزار و 697 نفر رسیدند. این میزان نشان از رشد 9.65 درصدی دارد.همچنین از این تعداد، یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر به عنوان اعضای فعال صندوق به شمار می‌روند که البته در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود ۱۰٫۷۹ درصد رشد داشته است. طبق آخرین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا مردادماه سال ۱۴۰۳ میزان مستمری پرداخت شده از سوی این صندوق به رقم سه هزار و ۱۱۴ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
یکی از شرایط مهم برای بهره‌مندی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشتن ۱۸ تا ۵۰ سال از بین افراد واجد شرایط بیمه شدن در این صندوق از میان جامعه کشاورز، روستایی، عشایر، زنان غیرشاغل و دیگر گروه‌های هدف به شمار می‌رود که همین موضوع نیز نشان از جوان بودن این صندوق دارد.براساس آخرین داده‌های آماری این صندوق میانگین سن بیمه‌شدگان جدید تا پایان فصل بهار سال‌جاری به رقم ۳۶٫۸ سال رسیده است.آمارهای موجود نشانگر این مسأله است که در حال حاضر میانگین سن بیمه‌شدگان و فعالان در صندوق بیمه اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرات جدی داشته به گونه‌ای که متوسط سن افراد تحت پوشش در حال حاضر ۳۶ سال را نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی