سیاسی

رئیس قوه قضائیه:
پذیرای نظرات جامعه نخبگانی
و دانشگاهی کشور هستیم
رئیس قوه قضائیه گفت:در قوه قضائیه با آغوش باز پذیرای نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور هستیم و به این موارد و موضوعات در حد توان و منطبق با موازین قانونی ترتیب اثر می‌دهیم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در سلسله جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمر خود با جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور، افزود:اکنون تعاملات میان پژوهشگاه قوه قضائیه و دانشکده‌های حقوق سراسر کشور مطلوب است اما باید این تعاملات ارتقا پیدا کند. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:متأسفانه نتوانسته‌ایم متناسب با تحولات جهانی و انسانی نظام حقوقی خود را متحول کنیم، بنابراین ضرورت دارد افق دید خود را گسترش داده و برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر آینده‌نگری را بیش‌از‌پیش در دستور کار قرار دهیم. باید بدانیم که دایره معلومات و دسترسی‌های بشر روز‌به‌روز در حال گسترش و انبساط است و ما باید در نظام حقوقی خود این توسعه‌یافتگی را لحاظ کرده و زیرساخت‌های حقوقی خود را مبتنی بر این امر و امور مستحدثه‌ای که پیش می‌آید، تقویت کنیم.


قالیباف در همایش روز ملی اصناف:
بخواهیم مثل گذشته در عرصه اقتصاد حرکت کنیم حذف خواهیم شد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمی‌تر از حوزه اصناف بخشی نیست، گفت: عرصه اقتصاد در دنیا آنچنان پرسرعت در حال تحول است که اگر ما بخواهیم مثل گذشته حرکت کنیم حذف خواهیم شد.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف روز گذشته در همایش روز ملی اصناف که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: هر جا احساس کردیم اصلاحات قانونی نیاز است، انجام می‌دهیم. در یک سال باقیمانده از مجلس باید اصلاح قانون اصناف و مواردی از آن انجام شود. مردمی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی مجلس است و ما نماینده شما اصناف هستیم، بنابراین نمی‌توانیم موضوعی را تصویب کنیم که اصناف با آن مشکل داشته باشند. قالیباف گفت:ارتباطی بین ما و اصناف برقرار نیست و در این باره ما و دوستان در اصناف مقصریم، چراکه روابط دقیق ساختاری با هم برقرار نمی‌کنیم. انتظار این است که ارتباط برای اینگونه حکمرانی در حوزه اقتصاد برقرار شود.
 

طحان‌نظیف:
ابهامات انتخابات تناسبی برطرف شد
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام اینکه این شورا به اصل برگزاری انتخابات تناسبی ایرادی نداشته بلکه ابهامی بوده که برطرف شده است، گفت: اکنون هیچ‌گونه ایراد و ابهامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی نداریم و با آن موافق هستیم.
به گزارش ایرنا، هادی طحان‌نظیف روز گذشته در نشست خبری درباره نظرات شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:عمده ایرادات و ابهامات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رفع شده و تنها چند مورد باقی‌مانده است که بزودی به مجلس منعکس می‌شود.

واکنش وزیر کشور به تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی
وزیر کشور گفت: برای ما در موضوع انتخابات تناسبی مهم این است که در اجرا، مشکل نداشته باشیم.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، افزود: ما تابع قانون هستیم ولی این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. اگر طرح نمایندگان به قانون تبدیل شد، از آن تبعیت می‌کنیم.
وی درباره مخالفت خود با این طرح در جلسه هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما مخالفت نیستیم بلکه بحث درباره شیوه اجرایی و شفاف‌تر شدن این طرح است تا در اجرا دچار مشکل نشویم.

جستجو
آرشیو تاریخی