مطلبی برای همه فصول

راهنمای خرید ترجمه‌های خوب که کلاً موضوع خوبی است!


محمدعلی یزدانیار
دبیر  گروه کتاب
اول. در این شماره یک مطلب خوب داریم. البته ما کلاً مطالب خوبی داریم و خیلی هم همگی با کیفیت و فلان و بیسار هستند اما این یکی را وقتی خودم مطالعه می‌کردم احساس خوبی داشتم. مطلب راهنمای خرید کدام کتاب از کدام مترجم به نظر من مطلب واقعاً خوبی از آب درآمده است. البته مشابه این مطلب بارها و بارها در تمام صفحات فرهنگی و صفحات کتاب تقریباً تمام روزنامه‌ها و مجلات منتشر شده است و راستش را بخواهید مادامی که کیفیت مطلب، خوب و استاندارد باشد خواندن تمام این مطالب جذاب و یاری‌رسان است، حالا ما هم نسخه خودمان را برای شما پیچیده‌ایم و امیدواریم سردردتان را بهبود ببخشد!
دوم. آقا گفتم سردرد یاد دندان‌درد افتادم! این دندان بنده در این سه چهار ماه اخیر بلا نیست که سر من نیاورده باشد! بارها باعث شده از درد به خودم بپیچم و بارها مرا از خواب پرانده است، حالا چرا همه اینها را می‌گویم؟ چون اگر پدر خدابیامرز بنده و مادر عزیزتر از جانم به مسأله بهداشت دهان و دندان و آموزشش در کودکی اهتمام بیشتری می‌ورزیدند، من یک عمر با این ایده اشتباه بزرگ نمی‌شدم که «دندان خودش تا پایان عمر به خوبی و خوشی خدمت خواهد کرد». بنابراین، این کتاب‌های کودک و نوجوانی که مسائل پایه شخصی را به خردسالان آموزش می‌دهند جدی بگیرید، باعث می‌شود که سی سال بعد کسی از خواب به علت دندان‌درد از خواب نپرد.
سوم. و نهایتاً دوباره افتادم به کتاب نخوانی، این مورد را باید تصحیح کنم که اتفاقاً لازم است هرچه سریع‍تر کتاب بخوانم، یزدانیاری که کتاب نخواند مثل عقابی است که پر پروازش را چیده باشند! انصافاً خوشتان آمد؟ کیف کردید؟ چقدر ادیبانه مثال زدم!
چهارم. باقی بقای همگی شما!
  Mohammadaliyazdanyar@gmail.com
جستجو
آرشیو تاریخی