تجربه لوکس هوشمند؛ کابین جدید وویا فری پلاس از راه رسید

بازار

101804
تجربه لوکس هوشمند؛ کابین جدید وویا فری پلاس از راه رسید

وویا به‌تازگی از کابین به‌روزرسانی‌شدهٔ نسخه فری پلاس رونمایی کرده است؛ کابینی که با بهره‌گیری از سیستم‌عامل HarmonyOS ۵.۰ هوآوی و فناوری رانندگی خودکار Qiankun ADS ۴.۰، سطحی نو از راحتی، هوشمندی و تجمل را به نمایش می‌گذارد.

مصطفی خدابخشی - ایران آنلاین: وویا به‌تازگی از کابین به‌روزرسانی‌شدهٔ نسخه فری پلاس رونمایی کرده است؛ کابینی که با بهره‌گیری از سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0 هوآوی و فناوری رانندگی خودکار Qiankun ADS 4.0، سطحی نو از راحتی، هوشمندی و تجمل را به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی این خودرو با استفاده از متریال روشن و سبک مینیمالیستی، فضایی لوکس و مدرن خلق کرده است. از جمله شاخص‌ترین امکانات آن می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی شناور، نمایشگر مرکزی بزرگ و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD) اشاره کرد. فرمان سه‌پره جدید و جا‌به‌جایی شیفتر دنده به ستون فرمان، حال‌وهوایی پیشرفته به کابین بخشیده‌اند. همچنین کنسول مرکزی بازطراحی شده و به دو پد شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و محفظه‌های کاربردی برای قرار دادن اشیاء مجهز شده است.

سیستم صوتی مجهز به ۲۲ بلندگو، شامل بلندگوهایی در پشت‌سری صندلی‌های جلو و نورپردازی در بلندگوی کنسول مرکزی، با پشتیبانی از صدای پانورامیک تجربه شنیداری منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد.

برای سرنشینان عقب نیز امکانات رفاهی متنوعی در نظر گرفته شده است؛ از جمله صندلی‌هایی با کوسن‌های بزرگ‌تر، پشت‌سری‌های بهبودیافته، پنل کنترل اختصاصی برای تهویه و دریچه‌های هوای مجزا. همچنین، درهای خودرو با استفاده از کلیدهای الکترونیکی و مکانیزم سافت‌کلوز به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شوند.

سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0 هوآوی امکاناتی چون اتصال یکپارچه با تلفن همراه، میرور لینک، قابلیت Huawei Share و شخصی‌سازی با تم‌های گوناگون را فراهم می‌سازد. همچنین فناوری رانندگی خودکار Qiankun ADS 4.0، که به حسگر لیدار روی سقف، دوربین‌های جلو و اسپویلر عقب مجهز است، در نسخه پیشرفته Ultra قابلیت رانندگی خودکار سطح ۳ در بزرگراه‌ها را ارائه می‌دهد.

در طراحی بیرونی این خودرو طراحان سعی کردند تا با جلوپنجره بسته، چراغ‌های متصل مشکی‌رنگ و سپر ساده با تزئینات مشکی، چهره‌ای مدرن و هماهنگ یافته را القا کنند. در حالی‌که چراغ‌های عقب نسبت به نسخه قبلی تغییر نکرده‌اند، سپر عقب طراحی جدیدی دارد. ابعاد این خودرو اکنون به ۴۹۱۵ میلی‌متر طول، ۱۹۶۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۶۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۹۶۰ میلی‌متر فاصله محوری رسیده که در مقایسه با مدل قبلی، اندکی بزرگ‌تر شده است.

این خودرو از نظر قوای محرکه دارای سیستم پلاگین‌هیبریدی است. سیستمی که شامل موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان ۱۲۷ اسب بخار و موتورهای الکتریکی است. مدل محور عقب به یک موتور الکتریکی ۲۸۹ اسب بخاری مجهز است و نسخه چهارچرخ محرک نیز از ترکیب یک موتور ۱۸۲ اسب بخاری در جلو و یک موتور ۲۸۹ اسب بخاری در عقب بهره می‌برد. باتری لیتیوم‌آهن‌فسفات با ظرفیت ۴۳.۲ کیلووات‌ساعت، بردی معادل ۲۳۰ کیلومتر برای مدل دیفرانسیل عقب و ۱۹۰ کیلومتر برای نسخه چهارچرخ محرک در حالت تمام برقی فراهم می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار