«ایران آنلاین» کمدی جدید شبکه نمایش خانگی را بررسی کرد؛

«اجل معلق»؛ تلاشی برای خندیدن به مشکلات با چاشنی ناکامی

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

هنر

103732
«اجل معلق»؛ تلاشی برای خندیدن به مشکلات با چاشنی ناکامی

سریال «اجل معلق» به کارگردانی عادل تبریزی و با بازی رضا عطاران یکی از جدیدترین آثار شبکه نمایش خانگی است که به‌تازگی به نمایش درآمده است. این سریال در ژانر کمدی تولید شده و قصد دارد تا بی‌پولی و مصائب و مشکلات جامعه امروز را به تصویر بکشد.

صفیه رجائی - ایران آنلاین: عمدتا مشاهده می‌کنیم که در روزگار حاضر، سریال‌های شبکه‌های نمایش خانگی به سمت تولید محتواهای جدی و درام‌محور گرایش یافته‌اند، با این حال پخش یک سریال کمدی می‌تواند تحولی جالب و جذاب در عرصه سرگرمی ایجاد کند. این نوع محتوا قادر است با بهره‌گیری از طنز، مخاطبان را از دغدغه‌های روزمره دور کند و لحظاتی شاد و مفرح برای آن‌ها به ارمغان آورد.

از آنجایی که تجربه‌های قبلی کمدی تولید شده چنگی به دل نمی‌زنند، امید می‌رفت که سریال «اجل معلق» بتواند به تجربه‌ای تازه در سریال‌های کمدی سال بدل شود، با این حال، سریال نتوانسته آن طور که باید انتظارات را برآورده کرده و در جذب مخاطب موفق باشد.

سریال «اجل معلق» به کارگردانی عادل تبریزی و با بازی رضا عطاران یکی از جدیدترین آثار شبکه نمایش خانگی است که به‌تازگی به نمایش درآمده است. این سریال در ژانر کمدی تولید شده و قصد دارد تا بی‌پولی و مصائب و مشکلات جامعه امروز را به تصویر بکشد.

داستان این سریال درباره دو همکار است که پس از سال‌ها زحمت، از کار اخراج می‌شوند، این اقدام باعث می‌شود تا بی‌پولی و قرض به آنها فشار ‌آورد، از طرف دیگر مهمانان هم بر سرشان هجوم می‌آورند و صاحبخانه هم چشم دیدنشان را ندارد.

در «اجل معلق» کلکسیونی از بدبختی و بدشانسی را مشاهده می‌کنیم که عادل تبریزی و تیمش سعی کرده‌اند تا با دستمایه‌ قرار دادن همین موضوعات تلخ از دریچه‌ کمدی، مخاطب را با خود همراه کنند اما موفق نبوده است.

اجل معلق از همان ابتدای قسمت اول، شناسنامه‌ شخصیتی آدم‌ها را به مخاطب عرضه می‌کند و متوجه خصوصیات و رفتار شخصیت اصلی می‌شویم اما آنچه در ادامه رخ می‌دهد، اتفاقات تلخ و موقعیت‌های طنزی است که پشت سر هم شکل می‌گیرند. از تصمیم ناگهانی کارفرما به تغییر کاربری گرفته تا ناتوانی کنار آمدن دو شخصیت اصلی داستان با شرایط و در نهایت اخراج آنها که در اصل منجر به شروع بدبختی آنها می‌شود.

به طور حتم،‌ یکی از وزنه‌های اجل معلق حضور رضا عطاران در این سریال است و یکی از شاخصه‌های او در نویسندگی، کارگردانی و بازیگری ارتباط بدون ‌واسطه و روان با موضوع است و هرجا نقشی را برعهده داشته بر همین محور حرکت کرده است. در این سریال هم نوید این داده می‌شد که رضا عطاران و عباس جمشیدی‌فر یک زوج کمدی موفق را تشکیل داده‌اند که ترکیب‌ آن‌ها می‌تواند لحظاتی پر از طنز و کنایه‌های اجتماعی را دهد،‌ اما وقتی پیش می‌رویم می‌بینیم که چنین نیست و این دو نتوانسته‌اند آن طور که باید عمل کنند چرا که طنزی که ارائه می‌دهند عمدتا کلیشه است و هیچ چیز خلاق و جذابی از سوی این دو بازیگر مشاهده نمی‌شود و‌ انتظاری که از رضا عطاران داشتیم برآورده نشده و همین موضوع باعث شده نتوانند در جذب مخاطب موفق باشند.

گفتنی است که در این سریال علاوه بر رضا عطاران و عباس جمشیدی فر، بهزاد خلج، الیکا عبدالرزاقی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، نصرالله رادش، مجید یاسر و رامین ناصرنصیر نیز حضور دارند.

درباره کارگردان

عادل تبریزی متولد ۱۳۶۲ در مشهد، کارگردان، مدیر فیلم برداری و نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «حکم رئیس» و فیلم سینمایی «من قدیمی هستم» کارگردانی کرده است. او عضو گروه كارگردانی فیلم حكم، عضو گروه ساخت عنوان‌بندی برای فیلم رئیس، دستیار كارگردان فیلم نارنجی پوش و... است. دیگر آثار او شامل هر شب تنهایی (۱۳۸۶)، شب (۱۳۸۶)، هفت ماهگی (۱۳۹۴) و بیگانه (۱۳۹۲) می‌شود.

اجل معلق نخستین سریال تبریزی در شبکه نمایش خانگی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار هنر