در شرایط جنگی؛
خدمات بیمهای به مردم بدون وقفه در حال انجام است
بازار
105945

سیدعلی مدنی زاده بر تداوم خدمات بیمهای بدون وقفه تاکید دارد و می گوید: ارائه خدمات بیمهای به مردم در کشور متوقف نشده و بیمهگران در هر شرایطی به مردم خدمت میکنند.
ایران آنلاین: یکی از وظایف صنعت بیمه شناسایی ریسکها و ارائه محصولات بیمهای متناسب با آن است. به همین دلیل امروز که کشور در شرایط خطیر و حساسی قرار گرفته، این صنعت قصد دارد که با مردم همگام شده و باری هرچند کوچک از شانه های ملت ایران برداشته و کمی از درد و رنج آنها بکاهد.
به گزارش ایرنا، در همین زمینه سیدعلی مدنی زاده که به تازگی سکان وزارت امور اقتصادی و دارایی را با رای اعتماد نمایندگان مجلس بدست آورده است، بر تداوم خدمات بیمهای بدون وقفه تاکید دارد و می گوید: ارائه خدمات بیمهای به مردم در کشور متوقف نشده و بیمهگران در هر شرایطی به مردم خدمت میکنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به مسئولیتپذیری همه آحاد جامعه در شرایط بحرانی، منطقاً شرکتهای بیمهای کشور نیز در چارچوب مقررات مربوط سازوکارهای لازم را برای ارائه خدمات خود ساماندهی کرده و لحظهای در ارائه خدمات متوقف نخواهند شد.
وی با اشاره به آمادگی صنعت بیمه برای ارایه خدمات در شرایط خاص، افزود: مردم عزیز ما میتوانند از روشهای مختلف اعلامی شرکتهای بیمه از خدمات بیمهای چه در زمان صدور و چه در زمان ارزیابی و دریافت خسارت استفاده کنند و خوشبختانه صنعت بیمه کشور ساختارهای لازم برای این موضوع را پیشبینی کرده است.
وزیر اقتصاد همچنین بر اهمیت پرداخت بهموقع خسارتها تأکید کرد و گفت: بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور به گونهای برنامهریزی کنند که در پرداخت خسارتهای وارده به مردم خللی وارد نشود.
وی افزود: شیوههای ارزیابی و پرداخت خسارتها به مردم از طرف شرکتهای بیمهای اطلاعرسانی شود.
مدنی زاده با اشاره به تعهد و مسئولیت پذیری شرکت های بیمه در شرایط بحرانی، خواستار پوشش ریسکهای جدید شد و تاکید کرد: تمهیداتی اندیشیده شود که برای ریسکهایی که در حالت عادی پوشش چنین شرایطی را ندارند در اسرع وقت پوشش بیمهای مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر اقتصاد اظهار کرد: هرچند همه خدمات ارائه شده توسط بیمهگران دارای اهمیت است، اما طبیعی است که پرداخت خسارتها به مردم مهمترین وظیفه آنهاست و شرکتهای بیمه در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.
تأکید صنعت بیمه برای ایفای نقش حمایتی و جبران گر در روزهای سخت
در همین زمینه در پی حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به خاک مقدس ایران و با هدف برنامه ریزی لازم برای ایجاد وحدت رویه در صنعت بیمه و آمادگی در ارائه خدمات و پاسخگویی مؤثر، ستاد بحران صنعت بیمه با عضویت معاونین فنی تمامی شرکتهای بیمه تشکیل و نخستین جلسه آن، روز چهارشنبه با حضور محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران و معاونین فنی شرکتهای بیمه به صورت برخط برگزار شد.
در این جلسه که با موضوعیت بررسی استثنائات آییننامه ۹۹ در خصوص ارائه خدمات بیمه درمان در شرایط جنگی اختصاص داشت، پورکیانی هدف از تشکیل ستاد بحران صنعت بیمه را تدوین رویههای مشترک به منظور ارزیابی و پرداخت خسارات در شرایط خاص فعلی در چارچوب شرایط خصوصی و عمومی بیمه نامهها، تبادل اطلاعات و ظرفیتها میان شرکتهای بیمه در جهت استمرار خدمت رسانی در صورت بروز اختلالات زیر ساختی، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک به منظور رصد سریع خسارات بیمه گزاران و اتخاذ تصمیمات واحد، پیش بینی محصولات و پوششهای بیمهای ویژه این دوران از جمله بیمه اموال حساس، بیمه نیروی انسانی درگیر در خدمات حیاتی و غیره و همکاری نزدیک با نهادهای حاکمیتی، امدادی و امنیتی با هدف حفظ نظم و پایداری در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران در این جلسه تصریح کرد: در شرایطی که تحولات منطقه ای و جهانی مخاطرات نوظهور و پیچیده ای همچون درگیری های نظامی، تهدیدات سایبری، بحرانهای زیرساختی و حوادث گسترده طبیعی را پیش روی ما قرار داده ضرورت دارد صنعت بیمه ایران همچون سایر ارکان حیاتی کشور در بالاترین سطح آمادگی، هماهنگی و انسجام قرار گیرد.
وی بیمه را نه تنها ابزار مدیریت ریسک بلکه تکیه گاه امنیت اقتصادی و روانی جامعه در روزهای بحران دانست و افزود: صنعت بیمه در روزهای سخت میبایست در کنار مردم، دولت و نهادهای خدمت رسان، نقش حمایتی و جبران گر خود را به صورت مؤثر ایفا کند.
پورکیانی تشکیل ستاد بحران را آغاز یک مسیر عملیاتی و ساختارمند برای هماهنگی میان شرکتهای بیمه در شرایط خاص برشمرد و بر ضرورت هماهنگی در ارزیابی خسارات کلان، طراحی پوششهای جدید متناسب با ریسکهای جنگی و بحرانی، ایجاد شبکه پشتیبانی متقابل بین شرکتها و مهمتر از همه ایجاد انسجام ملی در پاسخ به بحران تاکید کرد.
گفتنی است ستاد بحران صنعت بیمه با توجه به نقش کلیدی صنعت بیمه در حفظ امنیت اقتصادی آرامش روانی جامعه و پشتیبانی از کسب و کارها و همچنین با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیمه گذاران و هموطنان تشکیل گردیده و اولین جلسه آن به بررسی آیین نامه شماره ۹۹ و نحوه ارائه خدمات درمان تکمیلی در شرایط جنگی اختصاص یافته است.
در جلسات آتی این ستاد نیز تصمیمگیری در خصوص ارائه مطلوب خدمات بیمه در سایر رشتههای بیمه ای اعم از بیمه زندگی، بدنه خودرو، آتش سوزی و ... مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.
تمهیدات صنعت بیمه برای تداوم و تسهیل خدمات رسانی به مردم
از سوی دیگر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه از برخی اقدامات خود جوش شرکت ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم خبر داده است.
برای نمونه بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی در کشور اعلام کرده است برای جبران خسارات ناشی از خطر جنگ در قالب بیمهنامههای آتشسوزی و بدنه خودرو، حوزه فنی شرکت طرحهای ویژهای را در دست بررسی و اجرا دارد.
بر اساس این گزارش، بیمه ایران آمادگی خود را برای پوشش ریسکهای مرتبط با خسارات جنگ اعلام کرده است.
حتی در شرایطی که ریسک یک موضوع در کشور بالا می رود عمدتا شرکت های بیمه اقدام به فروش ریسک نمی کنند اما بیمه ایران محصولی را ارایه کرده تا این شرکت درحالیکه که کشور در شرایط جنگی به سر می برد، مردم بتوانند محصولی را جهت پوشش بیمه خطر جنگ برای منازل مسکونی و بدنه خودروهای خود خریداری کنند.
شرکت بیمه نوین نیز اعلام کرد که کلیه خدمات بیمهای شرکت بهویژه در حوزه بیمههای درمانی، بدون وقفه و بهصورت ۲۴ ساعته همچون گذشته تداوم داشته و در حال ارائه است و ستاد و شعب شرکت بیمه نوین در سراسر کشور آماده خدمترسانی به شما عزیزان هستند.
شرکت بیمه نوین در ادامه این اطلاعیه آورده است؛ ایمان داریم که با تکیه بر امید، اعتماد متقابل و همیاری، میتوان از هر شرایط دشواری عبور کرد. این شرکت به عنوان همراهی مطمئن، در کنار مردم شریف ایران خواهد ماند و وظیفه خویش را در حفظ امنیت خاطر و سلامت هموطنان، با تمام قوا پی خواهد گرفت.
همچنین شرکت بیمه سینا نیز در پیامی با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانوادههای داغدار حوادث اخیر ضمن اعلام همبستگی با ملت غیور ایران و با اطلاع از این شرایط بر وضعیت اقتصادی هموطنان و امکان ایفای تعهدات آنها از جمله پرداخت اقساط بیمه تاثیرگذار است، امکان استفاده از مهلت تا حداکثر یک ماه در پرداخت اقساط بیمههای اموال مشتریان حقیقی را فراهم کرده است. این اقدام با هدف حمایت از مردم عزیز کشور در این روزهای سخت اجرا میشود.
شرکت بیمه پارسیان نیز اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود و به منظور همراهی با بیمه شدگان محترم تحت پوشش بیمه های درمان شرکت بیمه پارسیان و خدمت رسانی شبانه روزی به ایشان، کارشناسان این شرکت در کلیه ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما در ارتباط با خسارت بیمه های درمان هستند.
از سوی دیگر شرکت سهامی بیمه ما در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع بیمه گذاران بیمه نامه های بدنه اتومبیل های سواری شرکت سهامی بیمه "ما" می رساند در راستای حفظ و حمایت از اموال و دارایی های بیمه گذاران؛ چنانچه دراین کارزار جنگ خسارتی به اتومبیلهای سواری وارد آید کنار شما هم میهنان و بیمه گذاران محترم بوده و خسارات وارده را تا اطلاع ثانوی پرداخت می کند.
بهشتینژاد مدیرعامل شرکت بیمه سرمد با توجه به شرایط سخت و حساس کشور، با هدف بررسی روند خدمترسانی و ارزیابی سطح ارائه خدمات در حوزه درمان و همچنین بررسی همافزایی میان بخشهای مختلف مراکز درمانی با بیمهشدگان از مجتمع بانک و بیمه شرکت بیمه سرمد بازدید کرد.
وی در ابتدای این بازدید ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از سرداران، دانشمندان و هموطنان عزیز کشورمان در حملهای ناجوانمردانه رژیم کودککش و جنایتپیشه صهیونیستی و اعلام محکومیت این جنایت، خون پاک شهدا را چراغ راه مقاومت و آزادی دانست.
مدیر عامل بیمه سرمد در جریان این بازدید بر تداوم ارائه خدمات اثر بخش و باکیفیت به بیمهگذاران و همچنین لزوم نظارت و بهروزرسانی مستمر سامانههای کنترل کیفی مراکز درمانی طرف قرارداد به منظور آرامش خاطر بیمهشدگان در شرایط کنونی تأکید داشت.
بهشتینژاد با بیان اینکه بیمه سرمد در شرایط حساس فعلی در کنار بیمهشدگان و بیمهگزاران خود خواهد بود تاکید کرد: آرامش خاطر و رضایت بیمهگزاران اولویت اصلی شرکت بوده و همکاران بنده در بیمه سرمد تمام قد و با قدرت آماده ارائه خدمات میباشند تا بیمهشدگان عزیز در سراسر کشور بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن خدمات مناسب بیمهای که حق ایشان است را دریافت کنند.
شرکت بیمه سامان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود و با هدف همیاری مؤثر با بیمهگذارانی که در جریان حوادث اخیر کشور متحمل آسیب و خسارت شدهاند، مجموعهای از تدابیر حمایتی ویژه و موقت را به مرحله اجرا گذاشته است.
این اقدامات شامل لغو موقت بخشی از استثنائات مندرج در بیمهنامههای زندگی از نوع «عمر اندوختهدار» و نیز فعالسازی پوشش خطر جنگ در بیمهنامههای آتشسوزی مربوط به منازل مسکونی است.
در همین چارچوب، بند ۶ ماده ۱۳ بیمهنامههای زندگی از نوع «عمر اندوختهدار» موقتاً بهصورت داوطلبانه غیرفعال شده است.
بر این اساس، در صورتیکه بیمهشدگان مشمول در جریان حوادث اخیر کشور دچار حادثه شوند، تعهدات مرتبط با پوشش فوت به هر علت، هزینههای درمانی ناشی از حادثه و همچنین پوشش ازکارافتادگی، بدون اعمال استثنائات یادشده و تا سقف یک برابر تعهدات مندرج در بیمهنامه، قابل پرداخت خواهد بود.
همچنین در بخش بیمه آتشسوزی، شرکت بیمه سامان اعلام کرد در صورتی که بیمهنامه آتشسوزی منازل مسکونی دربازه زمانی فعلی صادر شود، خسارات ناشی از حوادث اخیر که در قالب خطر جنگ قابل تعریف میباشد، تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت. این تصمیم در راستای تسهیل فرآیند جبران خسارات احتمالی منازل بیمهشده اتخاذ شده و رسیدگی به پروندههای خسارت با رویکردی تسهیلگرانه و در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
انتظار می رود دیگر شرکت های بیمه ای بخصوص شرکت های بزرگ که بخش اعظم بازار صنعت بیمه را در اختیار دارند نیز به دیگر شرکت ها در این اقدام ملی بپیوندند و درجهت تسکین آلام ملت ایران اقدام کنند.
انتهای پیام/