رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین پیشنهاد داد

تشکیل یک سازمان یا وزارتخانه بازرگانی برای مدیریت تجارت در شرایط جنگی

بازار

107592
تشکیل یک سازمان یا وزارتخانه بازرگانی برای مدیریت تجارت در شرایط جنگی

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین باید یک سازمان یا وزارتخانه بازرگانی تشکیل شود تا در شرایط بحرانی و جنگی، کمترین خللی در امر تجارت و تامین کالاها رخ دهد.

ایران آنلاینمجیدرضا حریری - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، با اشاره به وقایع اخیر جنگ ۱۲ روزه و تاثیر آن بر اقتصاد و لزوم اتخاذ تصمیمات مهم برای کاهش آسیب پذیری بازار در شرایط بحرانی گفت: یک واقعیت کلی درباره تحولات اخیر این است که ما در گذشته نیز اقتصاد در شرایط جنگ را تجربه کرده و به اصطلاحی به آن آگاه هستیم. ما هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کردیم و در آن هشت سال کشور و اقتصاد را اداره کردیم.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی اقتصادی مربوط به شرایط بحرانی در وضعیت جنگی اظهار کرد:  بی شک در شرایط بحرانی و جنگی، برخی برنامه‌های عادی متوقف می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که در شرایط بحرانی باید در حوزه تجارت خارجی و اقتصاد داخلی برنامه‌ریزی مجدد و دقیق‌تر صورت گیرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: آنچه به نظر می‌رسد ضروری باشد این است که در زمان جنگ باید ورود و خروج کالا؛ به عبارتی صادرات و واردات کالا در کنار تنظیم بازار و ایجاد تعادل در بازار به نسبت آنچه باید تامین شود، چه در حوزه تولید و چه در حوزه واردات سمت و سویی عدالت گرایانه داشته باشد و بسیاری از مسائل اقتصادی باید تحت برنامه ریزی شرایط جنگی باشد.

پیشنهاد تشکیل یک سازمان بازرگانی

حریری در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود یکی از ضروریاتی که باید دولتمردان به فوریت به آن توجه کنند تشکیل یک سازمان و یا حتی وزارتخانه، است که ذیل نام بازرگانی و یک نهاد بازرگانی مستقل باشد؛ به عبارتی اگر لازم است وزارت بازرگانی تشکیل شود،  باید حتما در جهت تشکیل یک سازمان بازرگانی حرکت کنیم تا در شرایط بحرانی امور تجارت داخلی و خارجی با کم‌ترین چالش و تنگنا روبرو بوده و هماهنگی‌های تجاری و اقتصادی در این شرایط تسهیل شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار