عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
حذف دروس زائد لطمهای به کیفیت آموزشی دانشجویان نمیزند
جامعه
134734
عبدالوحید فیاضی معتقد است حذف دروس زائد لطمهای به کیفیت آموزشی دانشجویان نمیزند.
گروه اجتماعی - ایران آنلاین: او در این باره میگوید: «طرح کاهش سنوات تحصیلی، طرح مفیدی است، اما اینکه میزان کاهش دروس چقدر باشد جای بحث دارد. به اعتقاد من، برخی از واحدهای درسی در دورهها و مقاطع مختلف تحصیلی اضافی و غیر ضروری به نظر میرسد و اگر نباشد به جایی لطمهای نمیخورد و فقط وقت دانشجویان را میگیرد. البته کاهش دروس به این معنا نیست که بخواهیم وضعیت را به هم بریزیم، بلکه میخواهیم دروسی که در جریان کسب و کار و زندگی فرد فایدهای ندارند را کم کنیم. البته ممکن است یک سری دروس برای بعضی رشتهها الزامی باشد، ولی همان دروس برای یک رشته دیگر مفید نباشند. کاهش سنوات تحصیلی با این شرایط چیز بدی نیست. حتی میتوان از دوره متوسطه دوم در مدرسه هم یک سال کم کرد. این یک سال هم در زندگی فردی آن شخص تأثیرگذار است هم از نظر اقتصادی به سیستم کمک میکند.»
عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید میکند حذف بعضی از دروس و واحدها نباید آسیب زننده باشد، او میگوید: «اگر در دوره کارشناسی برای رشتههایی مانند ادبیات، تربیت بدنی یا زمینشناسی و رشتههایی از این قبیل، واحدهایی را حذف کنیم، مجموعاً عدد قابل توجهی خواهد بود و اثرگذاری زیادی خواهد داشت. البته کاهش دوره کارشناسی ارشد تا یک سال کمی کپسولی میشود ولی هنوز این طرح به مجلس ارجاع داده نشده است که بخواهیم درباره آن اظهار نظر کنیم. به نظر من وزارت علوم و شورای عالی عتف ( علوم، تحقیقات و فناوری) باید این موضوع را به طور دقیق بررسی کنند تا طرح کاهش سنوات تحصیلی آسیب زیادی به جریان یادگیری، آموزش و مهارت آموزی دانشجویان نزند. از طرفی نگه داشتن دورههای تحصیلی به این میزان هم درست نبوده و نیازمند بازنگری و اصلاح است.»
* متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
انتهای پیام/